Road trip van Cairns naar Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu Road trip van Cairns naar Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu

Road trip van Cairns naar Darwin

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

10 Augustus 2007 | Australië, Darwin

Hey iedereen,

We zijn sinds het vorige bericht 3000km verder. We zitten nu in Darwin en het is bloedheet. Ben dan nu ook even aan het afkoelen van het zonnen, bereikte bijna het kookpunt ;-).

Eerst nog even over Allard zijn skydive. Hij vond het echt geweldig. Hij sprong samen met een kerel die normaal ook base jumping doet (van gebouwen etc afspringen). Was dus een gekke gast en ze hebben dan ook gekke dingen in de lucht gedaan (keihard rond draaien, over de kop etc.). Eenmaal beneden stonden ze allebei te schreeuwen van de kick.
Na het weekend zijn we nog 2 dagen naar Port Douglas geweest vanuit Cairns. Dat was een klein plaatsje met een heel mooi strand.

Afgelopen zaterdag zijn we in de bus gesprongen naar Darwin, door de outback. Om 6uur moesten we klaarstaan.
Het eerste deel van de tour bestond uit regenwoud, maar al snel veranderde dit in alleen grasvlaktes met termietenhuizen (zie foto) en weg.
De eerste stop (deze vonden wij de beste) bestond uit een slangenshow. Het was gewoon een man die slangen als huisdieren had. En binnen een paar minuten stonden wij met een slang (python met een zwarte kop) om onze nek. Dat was echt supergaaf! Daarna kregen we ook nog een andere python om onze nek, maar die had nogal wat kracht en dat is niet echt fijn als die om je nek heen hangt....
We hebben overnacht in Croydon in een echte pub van de outback. Er was zelf een optreden van Snowy, een oude kerel met wit haar die flink naast de maat zong. Dat maakte de hele avond compleet!

Zondag moesten we weer om half 6 op om op tijd in de bus te zitten. Deze dag zin we over de grens naar de Nothern Territory gereden. De wegen bestonden nu alleen nog maar uit gras en 'dirt' roads. We zijn deze dag gestopt bij Lawn Hill National Park, waar we een wandeling hebben gemaakt en gezwommen tussen de krokodillen. Gelukkig hebben we ze niet gezien, maar zoetwater krokodillen schijnen toch geen mensen te eten (wij geloofden dat dan ook maar).
's Avonds hebben we geslapen in tenten en met z'n allen bij het kampvuur gezeten en marshmallows gegeten.

Dag 3, maandag, moesten we weer om half 6 opstaan. We moesten ook 3000km in 4 dagen afleggen, dus het was vooral ook veel in de bus zitten! Deze dag zijn we gestopt om wandelingen te maken door enorme rotsen en hebben we weer bij een pub geslapen. Hier zag je echt dat de mensen in de outback toch wel anders moeten leven. Supermarkt is 400km verderop en maar 1 pub. En ze luisteren naar country muziek en dansen bestaat vooral uit line dancing :-).

De laatste dag moesten we 900km afleggen, weer om half zes op dus :-(. Onderweg zijn we gestopt bij de Daily Waters Pub. Deze pub was helemaal volgeplakt met identiteitskaarten, er hing ondergoed aan de muren, nummerplaten, slippers, vlaggen van allerlei landen, knuffelberen. De meest rare dingen. Dat deed me denken aan mijn vaders schuur in Rhenen ;-) (paps, misschien moet je ook maar een pub in de schuur maken!!?).
We hebben geluncht bij de Adelaide River en afkoeling gezocht in de thermal pools. En om 19u kwamen we eindelijk in Darwin aan.

Darwin is best een leuk stadje. We zitten in een hostel met zwembad en daar liggen we dan ook bijna iedere dag. Gisteravond zijn we naar de avondmarkt geweest waar Darwin beroemd om is. Deze was echt groot en ze verkochten voor Aboriginal spullen, didgeridoos etc.

Het plan is nu om zaterdag naar Kakadu National Park te gaan voor 2 dagen. En maandag hebben we een auto gehuurd om daarmee in 4 dagen naar Alice Springs (1500km) te rijden. Dat wordt dus weer een flinke tocht door de outback, maar hebben er echt veel zin in. Vanuit daar gaan we naar Ayers Rock etc. Daarna richting Adelaide om misschien nog een 1-2 weken te werken. En dan is het alweer bijna eind augustus en dan gaan Allard en ik allebei een andere kant op. Ik ga dan naar Sydney, want mijn ouders komen hier 3 sept aan! Die gaan hier 3,5 week vakantie vieren. Erg veel zin om ze weer te zien. Wij gaan dan waarschijnlijk nog een stukje van de oostkust doen.
Allard heeft dit natuurlijk allemaal al gezien en heeft maar tot eind september voordat hij naar huis gaat :-(. Hij wil de great ocean road gaan doen en naar Tasmanie! Schijnt echt heel mooi te zijn, erg gaaf dus. En hopelijk kunnen we elkaar voordat hij naar NL gaat nog ergens zien.

Hopelijk gaat alles goed met iedereen in NL? Het weer wilt niet echt meewerken. Misschien dan een zonnedansje helpt?

Tot snel,

Liefsxxx Liset & Allard

• 10 Augustus 2007 - 07:27

Andre:

Dat zijn nog eens afstanden. Zal wel ff wennen worden als je weer thuis bent en na 1200 km rijden al aan de franse kust zit...

• 10 Augustus 2007 - 07:56

Mamsie:

Geweldig met die slangen. Zo te zien ben je er niet bang voor?? Allard kijkt ook nog vrolijk na de skydive. Jullie hebben veel gezien in een paar dagen. Nog veel fun en tot over 3 weekjes.
    Liefs mams

• 10 Augustus 2007 - 09:57

Marjolein:

Lieve Lis en Al,

Wat een trips allemaal!! Super allemaal zeg!! Heerlijk dat Jan en Truus de 3e september komen!

Hier alles goed! Ben nu lekker aan het werk!

Liefs, Marjolein

• 10 Augustus 2007 - 10:54

Linda:

Klinkt weer helemaal fantastisch!!!
    En ik blijf jaloers...haha :-)
    En... ik ga je mailen over Maleisie!

Dikke kus en geniet er nog steeds van he!?

• 10 Augustus 2007 - 13:37

Jen:

G'day! Klinkt idd allemaal erg cool, de tijd vliegt wel zeker, jullie doen zoveel! Tom en ik hebben in onze vakantie 3700 km afgelegd, is natuurlijk peanuts voor jullie haha
    Geniet ervan en ik ga je snel even een lange mail sturen Liz!
    dikke kus Jen

• 10 Augustus 2007 - 14:05

Roberto:

Echt leuk dat jullie zo afwisselend bezig zijn zeg. En aan jullie plannen te zien blijft dat ook nog wel even zo doorgaan! Veel plezier nog samen de komende weken, het is zo weer eind augustus dus geniet ervan!
    Kus

• 10 Augustus 2007 - 19:18

Marjan:

Tjee wat een verhalen weer zeg! Maar wel erg gaaf, afgezien van de krokodillen. Dan moet je het wel hééééél erg warm hebben om daar tussen te gaan zwemmen ;-) Veel reisplezier verder!
    Kus, MTM

• 10 Augustus 2007 - 19:54

Susan:

He sis,
    Leuk om weer foto's van jullie te zien. Jullie zien er alebei goed uit! Maar wat wil je ook met al die ondernemende trips van jullie?! Geniet nog volop, voor jullie het weten is de maand al weer voorbij! ;-(
    X S

• 11 Augustus 2007 - 08:42

Babs:

Hey meis, wat een top belevenissen weer!! Super dat je ouders bijna komen..begint nu echt al op te schieten!! Spreek je snel weer..geniet van jullie trip..kus...

• 14 Augustus 2007 - 11:45

Ellis:

Wat een fantastische avonturen allemaal!!Ben zo jaloers (helemaal nu ik een werkende vrouw ben haha) Die slang ziet er niet echt lekker uit..Heel erg veel plezier nog even met elkaar, geniet ervan!!

• 15 Augustus 2007 - 08:28

Annet:

WOOOW! vet! vet! vet!
    misschien kunnen jullie even line dancen op die leuke coutry muziek voor mooi weer bij ons??? veel plezier, ook straks met jouw ouders!

x

• 16 Augustus 2007 - 20:45

Noor:

Hee liset!! Hoe is het met je? ben echt jaloers op al je verhalen! reiskriebels komen alweer! tijd vliegt. moet je al bijna weer afscheid nemen van allard. zondag ga ik naar amsterdam, deze week begint de ideeweek! heel veel plezier! zal wel weer wennen zijn alleen straks! maar wel leuk met je ouders natuurlijk!! geniet ervan!! liefs x

• 18 Augustus 2007 - 12:04

Andy:

Wauzers, machtig weer om je verhalen te lezen. Vwb het weer, zal ik m'n best doen hier in Afghanistan, zon genoeg..
    Mzzl en de groeten