Whitsundays, Magnetic Island & Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu Whitsundays, Magnetic Island & Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu

Whitsundays, Magnetic Island & Great Barrier Reef

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

27 Juli 2007 | Australië, Cairns

Hoi Allemaal,

Gaat alles goed? Zijn de regenwolken al verdwenen en is eindelijk de zon gaan schijnen bij jullie? Of is het tijd om ergens anders de zon op te zoeken?

In Cairns, waar we nu zijn, scheen de zon vandaag volop. Hebben dus weer even liggen bakken vandaag bij de lagoon. Dit is een zwembad dichtbij de zee. De zee is hier gevaarlijk, overal staan bordjes met 'niet zwemmen, gevaar voor krokodillen.'

Ondertussen hebben we alweer genoeg gedaan om over te vertellen. We zijn na Hervey Bay naar Airlie Beach gegaan. Vanuit hier gingen we de volgende dag een zeiltrip maken naar de Whitsunday Islands. We hebben 3 dagen gezeild en 2 nachten in een resort op 1 van de eilanden geslapen. We zaten met een leuke groep mensen, veel waarmee we ook samen naar Fraser Island waren gegaan.
Dag 1 bestond alleen uit varen naar het resort op South Molle Island. Hier begon meteen het feest met goedkope drank en drankspelletjes. Zet een groep van 50 backpackers bij elkaar en er wordt genoeg gedronken....
De volgende ochtend moesten we om half 8 weer op de boot zitten. Er zaten genoeg mensen met een kater op de boot (ik gelukkig niet :-))!
Na een aantal uur varen kwamen we aan bij Whitehaven Beach, dit strand is 1 van de mooiste stranden in de wereld (schijnt in de top 10 van mooiste stranden te staan). Het was ook echt een mooi strand en hier hebben we dan ook een aantal uurtjes op het strand gelegen.
Daarna zijn we weer terug naar het resort gegaan. Allard is met Fred (Braziliaan) gaan golven en ik ben met Veronica, Jules en Vicky (allemaal Engelsen) gaan tennissen. Dit was allemaal gratis, dus wij backpackers moesten hier gebruik van maken natuurlijk ;-).
's Avonds was weer hetzelfde als de dag ervoor, eten en drinken. Wij hebben het rustig aangedaan, want de volgende ochtend moesten we weer vroeg op de boot. Deze dag hebben we gesnorkeld, dit was echt heel gaaf. Mooi koraal en kleurrijke visjes!
Vrijdagavond waren we terug in Airlie Beach. We zijn toen gaan uit eten met heel de groep en daarna gaan stappen. Het was Veronica's laatste avond, dus dat moest goed afgesloten worden.

Zaterdagochtend zaten we weer op tijd in de bus. Allard en ik zijn in Townsville gestopt om naar Magnetic Island (niks magnetisch meegemaakt) te gaan.
De volgende dag hebben we een Moke gehuurd. Dit is een grappige kleine open auto. Hier zijn we mee het eiland over gescheurd. Dit duurde maar ong. 30 minuutjes, eiland was nogal klein. We hebben uiteraard weer op het strand gelegen en hebben ook nog een wandeling gemaakt naar een uitkijkpunt!

Maandag hebben we de boot en bus gepakt naar Cairns. Hier zitten we weer in hetzelfde hostel als Vicky en Jules en Fred was er afgelopen dagen ook, gezelligheid dus.
Gisteren hebben we een tocht gemaakt naar het Great Barrier Reef. Hier MOET je natuurlijk gedoken hebben. We hebben 2 duiken gemaakt op verschillende locaties. Het eerste reef was nogal grauw en er waren niet echt veel vissen. Ook hadden Allard en ik een Duitser mee die net zijn PADI had gehaald. Dat was niet echt een succes...;-)
De tweede duik was veel beter! Allard en ik waren alleen en zijn stiekem een gids gevolgd (hier moest je anders weer voor betalen). Hij vond het allemaal prima. Dit reef was echt veel mooier dan het vorige. Mooie vissen en heel veel Nemo's. Geslaagde dag dus.

Nu willen we richting Darwin (Kakadu National Park) en dan naar Alice Springs (of andersom). Veel tours en vluchten zitten al vol en een auto huren wordt nogal prijzig. Dus we blijven hier zitten totdat we een (goede & goedkope) manier hebben gevonden om verder te reizen.

Als het mooi weer is, is het geen straf om hier nog een weekje te zitten! Allard heeft net voor morgen een skydive geboekt. Die is volgens mij nu al zenuwachtig ;-). Ik ga mee om foto's etc te maken. De volgende keer dus meer daarover en misschien zitten we dan weer een paar duizend kilometer verder.

Liefs xx Liset & Allard

• 27 Juli 2007 - 19:47

Andy:

Hey, VETTE SHIT weer, waar jullie uithangen, geweldige trip weer met tot verbeelding sprekende verwoordingen. Hier nog steeds eb en vette hap!! haha mzzl uit Afghanistan

• 28 Juli 2007 - 08:46

Annet:

Jaaaa! Nemo's! supervet! hier is t weer NOG STEEDS om niet over te praten!bah!
    dikke kus!

• 28 Juli 2007 - 11:22

Judith:

Hi Liz,
    Klinkt ook niet verkeerd!! Gelukkig kon jij wel naar Whitehaven beach, ziet er echt mooi uit. Veel plezier nog en groetjes aan ali!

Kus Juud

• 28 Juli 2007 - 20:40

Andre:

he dudes. Leuke foto's die jullie hebben gestuurd. Rijk leven dat jullie daar hebben ;-) Hier een beetje brakjes; combinatie van vrijdagborrel en vroeg op (6 uur) valt toch niet helemaal mee. Maar we houden de ochtendtraining vol...
    Cheers mates!

• 29 Juli 2007 - 16:55

Ellis:

Klinkt heerlijk allemaal!!Hier nog steeds weinig zon te bekennen helaas.Geniet er maar weer van, dikke kus

• 29 Juli 2007 - 20:00

Marjan:

We zijn jaloers op je! Mooi weer (!) en mooie dingen te doen en zien. Mooi strand hoor! Hopelijk vinden jullie (vooral) een goedkope trip. Tot horens!
    Kus, MTM
    PS leuke coupe ;-)

• 29 Juli 2007 - 20:00

Mamsie:

Hoi, hoi Liset, Klinkt allemaal weer heel super. Zeilen, duiken, drinken, enz. Als voorproefje voor de reis naar Australie heb ik weekendje gelogeerd met 10 vrouwen op een bagpackersboot in Maastricht. Was behelpen, maar vreselijk veel gelachen en lekker goedkoop, ha, ha!! Nog 5 weekjes en dan zien we elkaar.
    Liefs en kus mams

• 30 Juli 2007 - 18:24

Roberto:

Hey, ja wat kan ik zeggen.... ik blijf gewoon jaloers!! Het verhaal en de foto's zijn weer super. Ik ga over 3 weken richting Tunesie dus dan kan ook ik eindelijk van het zonnetje genieten!!! Have fun!! kus

• 31 Juli 2007 - 19:59

Babs:

Wat een vette belevenissen weer daar in Aussie..was ook super om je weer even live gesproken te hebben!! Geniet ervan en tot horens...dikke kus..

• 02 Augustus 2007 - 19:49

Susan:

He sis, jullie zien er goed uit!
    Hier komt de zomer langzaam door. Vanavond op terras gegeten, lekker wijntje erbij, beetje vakantiegevoel. ;-) Dus begint een klein beetje op jullie verhalen te lijken!
    XXXXXXXXX!

• 04 Augustus 2007 - 08:44

Marjolein:

Lieve Lis,

Super allemaal! Helemaal leuk de foto's! Ik ben weer terug van een weekje vakantie! Het was heerlijk. Nu weer aan scriptie!

Ga je snel bellen!

Liefs,
    Marjolein

• 07 Augustus 2007 - 09:47

Annelies:

Wat een mooi strand idd!! Leuke sweater heb je trouwens aan. Hoe was sky dive?? vast waanzinnig!!
    xx Annelies