Bye bye Port Macquarie, Hello east coast - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu Bye bye Port Macquarie, Hello east coast - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu

Bye bye Port Macquarie, Hello east coast

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

16 Juli 2007 | Australië, Hervey Bay

G'day,

We zijn alweer bijna 2 weken aan het reizen na het (harde) werken. En ik kan je vertellen: het bevalt ons weer prima! Dinsdag 3 juli hebben we 's middags de bus gepakt naar Byron Bay. Een van de backpackersplaatsen waar je schijnbaar geweest moet zijn. Op zich best een leuk plaatsje, maar niet heel erg bijzonder.
Wel was het onwijs lekker weer en hebben we de hele dag op het strand gelegen.
Donderdag zijn we weer op de bus gestapt naar Surfers Paradise. Dit plaatsje is echt voor de jetset. Veel hoge gebouwen, grote huizen met een grote boot ervoor etc. En erg leuke winkels, dus heb al wat van mijn verdiende centen daar uitgegeven. En weer hebben we hier heerlijk liggen bakken en gerelaxed. Allemaal niet verkeerd.

In Brisbane hebben we weer even actief gedaan. Zaterdag kwamen we aan en hebben we door een groot deel van de stad gelopen en een river cruise gedaan. Op zondag zijn we naar de markt gegaan en het andere deel van de stad bekeken. Brisbane is wel een leuke stad, vooral voor studenten.
Op maandag zijn we met de trein naar de Steve Irwin Zoo gegaan. De dierentuin was echt leuk en alle Australische dieren waren er te zien. Dus veel koala's, kangaroos, krokodilles, dingo's etc.

Na Brisbane hebben we een stopover gemaakt in Noosa. Daar hebben we weer het strand van dichterbij bekeken ;-). Hierna zijn we naar Hervey Bay gegaan om vanuit daar naar Fraser Island te gaan. Helaas was ik ziek (keelontsteking, oorpijn etc.) en dinsdag naar de dokter geweest in Brisbane en moest ook nog eens aan de antibiotica. Maar gelukkig heb ik wel alles kunnen doen!!
Vrijdag (ja de 13de) zaten we met 8 meiden en 3 mannen in een 4 wheel drive. Was nogal proppen achterin met tenten, kookspullen, slaapzakken, eten en drank voor zoveel man! Maar we hebben echt 3 hele leuke dagen gehad.
Vrijdag was het nogal wennen met rijden in de bush bush en op het strand. Maar Allard en een andere Engelse jongen hadden het goed onder controle. We hebben veel mooie meren gezien (Allard heeft er ook nog in gezwommen, voor de rest was het water te koud) en vooral veel gescheurd over het eiland.
's Avonds was het nogal overleven met kamperen, want het was KOUD!! Gelukkig had iedereen 5 liter wijn mee, dus de eerste avond was iedereen wel warm van de drank. De tweede avond had iedereen wat minder zin in de wijn (lees: kater) en zijn we maar wat eerder naar bed gegaan.
Vrijdag de 13de hadden we overleefd zonder dit keer een auto in elkaar te rijden ;-), maar deze keer werden we wel bijna door een auto overreden. Terwijl we aan het bbq-en waren had een jongen uit een andere groep de auto niet op de handrem gezet. En deze vriendelijke vriend probeerde de auto te starten terwijl hij er gewoon buiten stond en toen reed deze zomaar weg....En hij kwam echt recht op ons af en ze konden hem net stoppen voordat hij over onze tentjes heen zou rijden. Geluk bij een ongeluk dus. (hun tafel zat ondertussen wel klem onder de auto en hun bbq was wel gecrasht).

Het minder leuke van het kamperen was naar het toilet gaan. Je mocht nooit alleen op pad gaan en het toilet moest je zelf maken. Je moest een gat van 50cm scheppen en daarin je behoeftes doen :-(...En ondertussen moest je uitkijken voor dingo's (soort kruising tussen hond en wolf), want die vallen je gerust aan. Bij ons hebben ze alleen een brood gestolen en rond de tenten gesnuffeld terwijl wij erin lagen.

Gisteren toen we terugkwamen bestond vooral uit wassen, wassen en wassen ;-). Ze zeiden van tevoren al dat je zand zou vinden op plaatsen waar je niet eens wist dat je er zand zou kunnen hebben...En dat was zeker waar :-).

Vandaag hebben we maar weer een plaatsje op het strand uitgezocht om bij te komen! En vanavond gaan we de hele nacht in de bus zitten op weg naar Airlie Beach. Daar gaan we een 3 daagse zeiltrip maken naar de Whitsundays. En veel mensen van onze Fraser Island groep zitten ook op de boot, gezelligheid!!

Volgende keer dus een update over de Whitsundays. Sorry, heb geen tijd om iedereen persoonlijk te mailen. Zal proberen dit snel weer te doen.

Liefsxxx Liset & Allard

• 16 Juli 2007 - 07:03

Marjan:

Dat is pas kamperen! Heerlijk van die beesten die rond je tentje lopen en je dingen doen in een kuil!
    Klinkt allemaal wel erg gaaf en stoer. Gelukkig vrijdag de 13e geen nare dingen ;-).
    Veel plezier met het zeilen! Liefs, MTM

• 16 Juli 2007 - 09:37

Mamsie:

Dat klinkt allemaal geweldig na al dat harde werken van jullie. Gelukkig hebben jullie vrijdag de 13e zonder kleerscheuren door gebracht. Veel plezier met de zeiltrip en zie uit naar de foto's. Kus mam

• 16 Juli 2007 - 11:23

Elke:

Wowww, wat een avonturen weer! Echt leuk om te lezen! Vorige week was mama van Allard nog op Spitsbergen, was echt leuk om haar te spreken! Nog over jullie gehad! Zal je snel weer ff mailen, Lisetje! Dikke kusss uit het nu ook eindelijk zonnige Nederland!

• 16 Juli 2007 - 13:22

Annet:

Hey liz! wat een vette verhalen. Het weer hier is nog steeds bah en nat met onweer...en dat in juli. je snapt dus wel dat iedereen wel met je wil ruilen! (behalve dan beesten die rond de tent snuffelen en oor/keelpijn...) Veel plezier!!! kus, annet

• 16 Juli 2007 - 13:40

Judith:

He Lizzy, Bekende verhalen, erg leuk! Hopelijk heb je wat beter weer bij de Whitsundays dan ik had...
    Nog veel plezier! Kus Juud
    P.s.: Volgende vrijdag de 13de kan je misschien maar beter binnen blijven, haha;)

• 16 Juli 2007 - 17:54

Annelies:

Weer stoere verhalen. Ben jaloers, zit achter de computer om thesis proposal te schrijven. Thanks voor je pakketje!!!! KAn niet wachten om t open te maken.

xx Annelies

• 16 Juli 2007 - 19:17

Roberto:

Kijk daar zijn de bekende backpack verhalen weer. Heb lang op een nieuw avontuur moeten wachten maar het was toch zeker de moeite waard! :D Ben benieuwd naar de verhalen omtrent de Whitsundays! Geniet ervan.... kus

• 16 Juli 2007 - 20:50

Susan:

He sis, ik kan me voorstellen dat de douche na zo'n weekend erg goed voelde... :-) Maar ook erg leuk om zo te backpacken! En op 13e in het vervolg maar uit de buurt van auto's blijven ;-)
    Ik kijk weer uit naar de foto's. Heb dit weekend de video van het journaal gezien en ook jullie duikvideo. Leuk om te zien. Je klinkt al als een echte Aussie!
    XS

• 17 Juli 2007 - 17:39

Babs:

Hey chica...

Super weer al die spannende reisverhalen na weken werken..begin nu weer jaloers te worden!! Heel veel plezier met zeilen..wordt vast weer een gezellige boel!! Kus...

• 18 Juli 2007 - 10:39

Marjolein:

Hee lieve Lis en Allard,

Wat heerlijk allemaal! En jullie zien er zo goed uit!!

Hier alles goed! Druk met scriptie en een beetje zomergevoel proberen te krijgen dmv borrels, etentjes etc.

Denk aan jullie!

Liefs,