Walvissen spotten, kayaken, duiken en surfen - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu Walvissen spotten, kayaken, duiken en surfen - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu

Walvissen spotten, kayaken, duiken en surfen

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

16 Juni 2007 | Australië, Port Macquarie

Hello luitjes,

Bedankt weer allemaal voor jullie leuke en lieve berichtjes, smsjes en belletjes. Vind het echt heel leuk om nog zoveel uit NL te horen, lijk ik toch niet zo ver weg van jullie te zijn ;-).

Hier gaat nog steeds alles goed! Het is alweer 3 weekjes geleden dat ik voor het laatst heb geschreven. Ondertussen zijn we nog steeds aan het werk….Nog steeds centjes verdienen. Maar het einde is in zicht; 3 juli vertrekken we! Dan gaan we richting Cairns, weer verder reizen. We hebben er al erg veel zin in, want werken is natuurlijk ook niet alles.

Naast het werken hebben we doordeweeks overdag altijd vrij. Tijd dus om leuke dingen te doen. Afgelopen weken zijn we twee keer op een walvissen cruise gegaan. Omdat we voor het hostel werken mochten we gratis mee. De eerste keer was het weer niet echt goed, maar hebben we wel walvissen gezien. De tweede keer (ja, er zijn twee bedrijven hier in het dorp, dus dan moet je zo ook allebei proberen ;-)) was het weer beter en kwamen de walvissen wat dichterbij. Die beesten zijn echt groot! Helaas zijn ze op de foto’s niet zo goed te zien.

Ook zijn we deze week gaan kayaken. De eigenaren hebben zelf een kayak en die mogen we lenen. We zijn nog niet zo ver geweest, volgende week staat er een langere tocht op de planning en dan zullen we wat foto’s proberen te maken.

Onze laatste duik (zo’n 2 weken geleden) was echt de gaafste tot nu toe. We hebben een hele grote grey nurse haai gezien. Dat beest zwom recht op ons af…..Dus ik raakte nogal in paniek. De mannen moesten achteraf lachen, want mijn ogen schenen bijna uit mijn oogkassen te rollen :-). Ook hebben we 2 grote schildpadden gezien en 3 pijlstaartroggen. Deze vond ik ook niet al te aangenaam; ze waren ong. 6 meter lang, 3 meter breed. En die pijlstaart is scherp……We moesten daarom ook laag op de grond blijven, want als ze met hun staart rondzwaaien kunnen ze je aardig pijn doen. (Deze soort roggen hebben ook Steve Irwin gedood)

Gisteren zijn we gaan golfsurfen met z’n tweetjes. Allard had 2 weken geleden al een lesje gehad en heeft het al eerder in Frankrijk gedaan, voor mij moest er echt een lesje aan te pas komen. We hebben vooral veel water gehapt in die 2 uur, maar het is wel echt gaaf. Denk dat het alleen maar leuker wordt als je ook nog eens erop kan blijven staan :-) (lukte mij maar 4x, Allard meer natuurlijk). Volgende week maar weer een poging wagen!

Ondertussen is het weer hier een beetje omgeslagen. We hebben de afgelopen tijd heel wat regen gehad en het is ook wat kouder (gelukkig weten we nu hoe het kleine gaskacheltje hier in huis werkt). Een paar km verderop is er zoveel regen gevallen dat het tot 1 meter in de huizen staat en de wegen niet meer begaanbaar zijn. Gelukkig is het hier niet zo erg. Tijd dus om verder te reizen en het goede weer op te zoeken.

In NL is vast de zomer al een beetje begonnen?? Hopelijk gaat het allemaal nog steeds goed met jullie?! Begin jullie natuurlijk allemaal wel wat meer te missen. Maar dat mag ook wel na meer dan een half jaar dacht ik zo!?!

Liefs en een dikke kus vanuit Australië ;-)

  • 16 Juni 2007 - 08:57

    Annelies:

    Hi girl,
    Gaaf dat jullie tussen het werk door zoveel leuke dingen kunnen doen. Door die duikverhalen, krijg ik ook zin om overmorgen naar Thailand te gaan. Wel beetje eng in mijn eentje, maar komt goed.
    xx

  • 16 Juni 2007 - 09:11

    Mamsie:

    Hoi, hoi,
    Je wordt een echte waterrat als ik je verhaal zo lees. Duiken, Kayakken, golfsurfen en dan ook nog werken!!! Nog even dan kunnen jullie weer lekker verder trekken met een goedgevulde portemonnee. Geniet ze, dikke kus van mamsie

  • 16 Juni 2007 - 09:31

    Marjolein:

    Lieve Lis,

    Echt leuk al die 'wateractiviteiten' van jullie!!! Nog even en dan weer lekker verder reizen!

    Wat vliegt dat tijd zeg, alweer meer dan een half jaar weg. Wel super dat het dan nog maar een klein half jaartje is en we elkaar weer kunnen zien!!!!

    Hier gaat alles dus prima. Lekker bezig met afstuderen. Nog eventjes en dan is Chris er ook weer!!

    Spreek je heel snel!

    Liefs,
    Marjolein

  • 16 Juni 2007 - 17:54

    Linda:

    HE!!!
    Ik kan het blijven zeggen, wat geweldig allemaal wat jullie doen!!!
    En ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat dat surfen inderdaad niet het makkelijkste is wat je kan doen....haha.
    KUS!!!

  • 16 Juni 2007 - 21:12

    Andre:

    Zo te lezen schiet het aardig op met het duik logboek vullen. Straks zeker great barrier huh? Erg stoer om zulke grote jongens tegen te komen; jullie worden erg verwend zo. Hopelijk neem je die aantrekkingskracht ook mee op Langkawi.
    Werk sinds een week tegenover een australische kerel uit de buurt van Melbourne die ongeveer eenzelde reis maakt als jullie, maar dan door Europa. De wereld op zijn kop...

  • 17 Juni 2007 - 09:21

    Roberto:

    Hey Liset, wat super dat je zoveel moois onder water hebt gezien! Ik was al onder de indruk van die mooie gekleurde vissen in Thailand. Kan me voorstellen dat het zien van haaien, pijlstaartroggen en walvissen dan helemaal indrukwekkend is! Hier gaat nog steeds alles super, mijn contract bij de ING is weer met 3 maanden verlengt. Heb het er erg naar mijn zin, leuke 'collega's' en ik leer elke dag nieuwe dingen!

    Tot mails maar weer!

    kus

  • 17 Juni 2007 - 20:36

    Tjerk:

    Hoi Liset,

    klinkt wel erg gaaf allemaal met al die duiken met haaien, roggen en schildpadden. En nu wordt je ook nog een surfbabe, wauw!
    PS als je nog een plankie wil, er ligt er eentje bij je vader in de schuur.....

    Veel plezier en groeten aan Allard

  • 18 Juni 2007 - 13:07

    Gerben:

    heej Lisetje en Allard,

    Leuk verhaaltje weer :) altijd leuk om die verhalen te lezen. Geniet er lekker van en geef allard een dikke knuffel...Aanstaande vrijdag ga ik alweer naar huis :O 5 maandjes zijn echt voorbij gevlogen.

    Gerb

  • 19 Juni 2007 - 17:09

    Robbie:

    Hey,

    Leuk verhaal weer!! De naam van de haai zegt al dat ie niet zo gevaarlijk is (grey nurse = oude verpleegster ;)), maar ik zou me ook kapot schikken!

    Succes de laatste weken met werken en alvast een goede doorreis!

    Groet,
    Robbie

  • 19 Juni 2007 - 23:16

    Caroline:

    Hey Liset,
    Leuk weer van je te horen. Surfen rules! (maar is wel moeilijk) Ik kan na diverse pogingen ook nog niet altijd blijven staan, maar ik denk dat geldt 'Oefening baart kunst' (lekker cliche he?!) Ik schrok al van een pijlstaartrog die nog geen twee meter lang was, dus ik kan me heel goed voorstellen dat de 6 meter-versie nog wat indrukwekkender is!
    Veel plezier verder en tot je volgende verhaal!
    x Caroline

  • 20 Juni 2007 - 08:52

    Janny:

    wat staat het je goed en een leuke foto van jullie het gaat erg goed met jou je ziet goed uit nu op naar het volgende avontuur veel liefs ma

  • 20 Juni 2007 - 14:50

    Looisss:

    Aaaaaaaaaah wat een lieve foto van jullie tweetje :) Allard is kaal!!! Muwhaha stoere shit gast :) Wij gaan deze zomer ook golfsurfen oefenen, dus komen jullie maar snel terug om met ons samen te surfen :D

    Kosjesss

  • 20 Juni 2007 - 18:48

    Susan:

    He sis/surfbabe,
    Eindelijk weer foto's! Jullie zien er goed uit (stoere korte kop, A!). Veel succes met surfen.
    X S

  • 21 Juni 2007 - 07:38

    Marjolein:

    Super foto's!!! Jullie zien er goed uit!!

    Liefs,
    Marjolein

  • 02 Juli 2007 - 15:13

    Andy:

    Riding The Waves, Babe!!
    Lekker hoor, ik wou dat hier het starnd korter was, en de zee wat dichterbij!!hahha, No Worries, vermaak me wel op het strand van Kandahar Dessert. See you en Godspeed!!

  • 14 Juli 2007 - 16:17

    Jen:

    Hey Ash Ash! (ja die naam waren we bijna vergeten he?haha)
    Alles goed? Ik vind dat het wel tijd wordt voor een nieuw berichtje, wil weten wat voor leuks jullie aan het doen zijn :) Hier gaat alles nog zijn gangetje..huis zoeken en scriptie schrijven, joy! Maar volgende week lekker cruisen met Tom, naar Italie of Kroatie.
    Have fun!
    Dikke kus Jen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Macquarie

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 November 2007

End of my trip: vakantie met Suus, Dre & Kim

26 Oktober 2007

Koh Phi Phi

17 Oktober 2007

Theeplantages, tropisch eiland & drukke stad

05 Oktober 2007

I'm back in Asia

24 September 2007

Roadtrip met mijn ouders!
Liset

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 25189

Voorgaande reizen:

29 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: