Koh Phi Phi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu Koh Phi Phi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu

Koh Phi Phi

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

26 Oktober 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve allemaal,

Alles goed bij jullie? Hier een kort berichtje van mij. Ben weer in Maleisie, maar heb er ondertussen ook alweer een weekje Thailand op zitten. En dat was weer echt geweldig! Het is wel echt een backpackersland, erg toeristisch, maar ook erg leuk en gezellig. Je kan nog wel zien dat ze aan het opbouwen zijn na de tsunami. Ze hebben ook foto's hangen op het eiland hoe het was, echt onvoorstelbaar.

Na een trip van 12 uur (die eigenlijk 9u moest duren, maar daar raak je aan gewend) kwam ik donderdag aan in Krabi. Daar ben ik 's avonds met een Nieuw-Zeelandse en een Oosterijker gaan eten op de avondmarkt. Heerlijk om weer Thais eten te kunnen eten, toch mijn favoriet!
De volgende ochtend ben ik met de boot naar Koh Phi Phi gegaan. Weer erg relaxed om op een eiland te zijn. Ben weer bijna geen moment alleen geweest (veel met Engelsen en ook NLDers omgegaan). Reizen in je uppie is dus ook echt wel makkelijk.

Veel heb ik eigenlijk niet gedaan op Phi Phi. Vooral natuurlijk op het strand gelegen. Heb 1 dag een boottrip gedaan op een longtail boot (zie foto). We gingen naar de plek waar de film The Beach is opgenomen, zijn naar monkey beach gegaan en hebben natuurlijk gesnorkeld.

Woensdag ben ik weer terug gegaan naar Kuala Lumpur. Midden in de nacht kwam de bus aan (dit keer 3 uur eerder dan gepland). Samen met een Engels meisje, Beccie, ben ik een hostel gaan zoeken. En gisteren zijn we de hele stad doorgelopen, o.a. naar Merdeka square geweest en naar de zogenaamde 'botanische tuinen'. 's Avonds is het altijd leuk in Chinatown, er is echt een grote markt en je kan er echt van alles kopen en goed eten. Dat is dan ook wat ik nu ga doen!

Morgen komen Susan, Andre en Kim aan en beginnen de laatste 3 weken van mijn trip. Heb het hotel al gezien waar we verblijven en dat is wel even anders dan de backpackers hostels. Dat wordt dus verwennerij!

Tot het volgende bericht, thanks voor alle reacties, mails etc. maar weer:-).

Liefs Liset

• 26 Oktober 2007 - 12:41

Mamsie:

Hoi Liset,
    Dit zal de laatste x zijn dat ik je zo een berichtje zend. Heel veel plezier met Andre, Susan en Kim. Geniet nog van de zon, hier is het koud, lijkt wel winter.
    x x mams

• 26 Oktober 2007 - 13:42

Anouk:

He Liset,

Leuke foto van de aap op het strand!! Geniet maar lekker van het luxe hotel met je zus en haar familie en jouw laatste drie weken

Liefs Noukje

• 26 Oktober 2007 - 13:59

Susan:

He sis, we zijn de laatste spulletjes aan het pakken en dan op naar Schiphol. Echt super dat we je morgen al weer zien! Kan niet wachten......
    XS

• 26 Oktober 2007 - 16:12

Babs:

Hey meis,

Super weekje gehad dus in Thailand..en ook Maleisië wordt weer top met Suus&co!!

Geniet ervan en tot héél snel...dikke kus..

• 26 Oktober 2007 - 16:44

Roberto:

Hey Liset,
    Leuk om de foto's van Koh Phi Phi te zien, zijn heel herkenbaar. Verder wens ook ik je natuurlijk nog heel veel plezier met je zus, nichtje en zwager! Geniet van de luxe! liefs, Roberto

• 26 Oktober 2007 - 17:09

Marjolein:

Lieve Lis,

Super je Thailandweekje!! Suus, André en Kim zijn nu echt bijna bij je!!

Geniet er heerlijk van! Tot over 3 weekjes! YES!!!!

Liefs,
    Marjolein

• 26 Oktober 2007 - 20:43

Marjan:

Als het goed is zit Susan, André en Kim nu in het vliegtuig. Nog een aantal uren en dan genieten van een luxe hotelkamer met je familie. Super!
    Ben blij dan het nog maar 3 weken duurt. Nu willen we je toch weer live zien. Maud heeft het al steeds over "Liset ophalen?!". Wij tellen af, maar geniet nog eerst even van Maleisië.
    Dikke knuffel, MTM

• 27 Oktober 2007 - 11:18

Kees Scholten:

Liset, heel veel plezier op Langkawi en laat je lekker verwennen door die Amsterdammers...
    Andre, Susan en Kim jullie zijn nu geland in KL. Allemaal een hele leuke vakantie gewenst.
    Ik vond het leerzaam om jouw belevenissen op deze wijze te volgen en inmiddels heb ik jouw voorbeeld gevolgd voor onze reis.

• 29 Oktober 2007 - 22:43

Jen:

Hey Lis! Nou genietze nog de laatste paar weekjes, lekker zo een luxe afsluiter van de wereldreis :)
    Tot over een paar weekjes!Gaan we weer naar de Bubbles? ;)
    dikke kus

• 31 Oktober 2007 - 11:12

Linda:

He Liset!!!
    Bijna weer terug!!! Nog even dubbele en dwars genieten van die laatste weekjes daar!!! En dan op naar het koude Nl... :-(
    Kus

• 07 November 2007 - 14:53

Merel:

Heee Liset,

Dus de laatste weken sluit je af in stijl! In de lijn van 'je wordt herinnerd aan wat je het laatste gedaan hebt'... ben je goed bezig! Stichting ‘psychische ondersteuning na terugkomst van lange tijd de wereld te zijn overgegaan’ wil je voor de laatste dagen nog iets meegeven. Doe wat je nog niet gedaan hebt of niet laten kunt. Probeer op allerlei manieren je paspoort kwijt te raken op dezelfde dag dat je vliegtuig vertrekt. Mocht dit niet lukken, trek dan vooral iets veel te warms aan voordat je het vliegtuig instapt. Dat zal dan waarschijnlijk net genoeg zijn voor als je er hier weer uit stapt…. Maar geniet straks vooral van alle mensen achter het glas als je met enorme hoeveelheid bagage staat te klungelen. En mochten er nou niet genoeg mensen staan… omdraaien, mensen bellen en nog een keer proberen!

Groet Merel!