Theeplantages, tropisch eiland & drukke stad - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu Theeplantages, tropisch eiland & drukke stad - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu

Theeplantages, tropisch eiland & drukke stad

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

17 Oktober 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve allemaal,

Even weer een update vanuit Maleisië. De vorige keer schreef ik al dat ik met Tash en Ali naar de Cameron Highlands zou gaan. Op zaterdag gingen we naar het busstation en al snel zaten we in een erg luxe bus naar Tanah Rata, zoals het plaatsje heet. Eenmaal daar aangekomen was het meteen een stukje koeler (was wel lekker) en het regende (dat was minder). Na een aantal guesthouses te hebben bekeken zijn we in een hotel voor 3 euro per persoon blijven slapen. Dat is weer een van de voordelen hier, accommodatie en reizen is niet erg duur.
Zaterdag hebben we weinig uitgevoerd. Tash en ik hebben een voetmassage genomen en voor de volgende dag hebben we een tour geboekt om alle hoogtepunten te zien. Het grootste hoogtepunt waren natuurlijk de theeplantages. Echt een heel mooi landschap (zie foto's) en de thee smaakte natuurlijk weer goed met dat koude weer. Was ook leuk om te zien hoe van een theeblaadje uiteindelijk thee wordt gemaakt. Voor de rest zijn we die dag naar een vlinderfarm geweest, aardbeienfarm, honingfarm en zijn we naar de plaatselijke markt geweest. Allemaal niet heel bijzonder, maar goed invulling van de dag ;-).

Maandag zijn Ali en ik naar de Perhentian Islands gegaan met een mini-busje. Het was ongeveer 7 uur rijden en gelukkig waren we de enige in de bus, dus genoeg ruimte. Tash ging die dag weer terug naar Kuala Lumpur.
Aan het einde van de middag kwamen we aan op Perhentian Kecil en ik moet zeggen dat ik dit het mooiste eiland is wat ik tot nu toe heb gezien. Echt ongelooflijk hoe helder het water is en hoe wit de stranden. Wij zagen een weekje hier chillen dus wel helemaal zitten :-). Na een half uurtje met onze backpack over het strand te hebben geslenterd hadden we eindelijk accommodatie gevonden. Daarna natuurlijk meteen naar het strand. En dat is de plek waar we eigenlijk tot afgelopen maandag onze meeste tijd hebben doorgebracht. Wel hebben we 1 dag een snorkeltocht gedaan en ik ben een ochtend gaan duiken. Echt weer supergave dingen gezien: grote schildpadden, haaien en natuurlijk heel veel gekleurde visjes!

Maandag zijn we vertrokken naar het vaste land. We moeten natuurlijk niet gaan wennen aan een leventje op een tropisch eiland. Eenmaal in Kota Bahru aangekomen wilde ik de bus pakken naar de westkust, naar Pulau Penang. En Ali wilde weer terug naar Kuala Lumpur, want ze moest haar vlucht halen naar Borneo. We waren daar om half 11 's ochtends en we konden allebei pas 's avonds de bus in. Dat betekende dus de dag in een shoppingmall besteden, want voor de rest is hier bijna alles dicht i.v.m. hun nieuwjaar (einde ramadan etc.). Daar bleek dat ze niet zo heel veel blanke mensen hadden gezien. Toen ik in mijn eentje even ergens wat ging eten draaide iedereen zijn stoel om om mijn te zien eten....Fijn hoor ;-).

Nu zit in Georgetown op Pulau Penang. Het is hier weer erg druk en vind de mensen niet heel erg relaxed. Misschien is het dat ik weer in mijn eentje ben, ik weet het niet, maar het is niet echt fijn als kerels op hun scooters naast je stoppen om je even goed te bekijken etc! Maar dat heeft me er natuurlijk niet van gestopt om erop uit te gaan. Ben ondertussen naar een aantal tempels geweest, een museum, en vanmorgen naar de Penang Hill. Ik probeer alle marktkraampjes maar de ontwijken, want heb alweer wat dingetjes gekocht.

Morgen ga ik voor een paar dagen tot maximaal een week toch nog even naar Thailand. Ga morgen in de bus naar Krabi en vanuit daar wil ik graag naar Koh Phi Phi om toch nog even een tropisch eilandje te bezoeken :-).

De volgende keer dus weer meer over Thailand. Ik blijf er maar een weekje, want 27 november komen Susan, Andre en Kim al aan en dan ga ik met hun vakantie vieren. We gaan dan naar Langkawi (weer een eiland:-))!

Tot snel weer,

Liefsxx Liset

  • 17 Oktober 2007 - 08:27

    Marjolein:

    Lieve Lis,

    You're looking great!! Geniet nog even goed in Thailand!! Suus en co zijn er dan al bijna, echt leuk!!!

    Nog een maand, kan ik je eindelijk weer zien, zin zin!!

    Liefs,
    Marjolein

  • 17 Oktober 2007 - 09:06

    Linda:

    He Liset!!

    Geweldig!! Ik heb dat ook allemaal gedaan!! Mooi is perhentian he?! Geniet er nog even van he!? Eerst even nog lekker vakantie vieren en dan kunnen we je alweer zien!!!!

    Dikke kkus linda

  • 17 Oktober 2007 - 09:31

    Caroline:

    Hey Liset,

    Wat heerlijk om weer je avonturen te lezen. Zat toevallig vanmiddag in een tijdschrift te lezen dat Koh Phi Phi een van de mooiste stranden ter wereld heeft, dus dat moet wel goed komen op je tropische eilandje. Stiekem ben ik toch wel een beetje jaloers op je. Hoewel het hier nu weer wat mooier weer wordt is het toch wel hard werken en zou ik zo graag ook rondtrekken en ECHT de wereld bekijken! Geniet er maar goed van! MIsschien kom ik je later nog eens achterna!
    Kus Caroline

  • 17 Oktober 2007 - 10:32

    Jen:

    Hey Lizzie!Ziet er goed uit allemaal :) Ik heb ook zin in een tropisch eilandje!Het weer vandaag is hier echt dramatisch, wind EN regen..bah!
    Leuk dat je er alweer bijna bent :)
    Kus Jen

  • 17 Oktober 2007 - 14:19

    Mamsie:

    Heerlijk om te horen dat je geniet, maar die mannen moeten wel uit jouw buurt blijven, ha ha!! Lijkt me inderdaad best eng dat ze je zo begluren en je durft dan ook bijna niet te smakken met het eten! Nog even en we zien je al weer. Veel plezier met Susan, Andre en Kim.
    Kus Mam

  • 17 Oktober 2007 - 17:01

    Anouk:

    He liset,

    Geniet nog maar lekker van je laatste weken daar voor je het weet is het voorbij!! Ik ga ook alweer bijna naar huis nog maar drie en een halve week!! Veel plezier met je zus en haar familie!!!

    Liefs Noukje

  • 17 Oktober 2007 - 17:22

    Babs:

    Hey meid...

    Ziet er allemaal weer goed uit!! Je wordt zo nog echt een eilandkenner..ik kom niet verder dan Texel..hahah!!

    Veel plezier in Thailand en straks met Suus&co...be careful en tot snel!!

    Dikke kus...Babs..

  • 17 Oktober 2007 - 17:53

    Susan:

    He sis,
    Dat ziet er heerlijk uit. Hopelijk is Langkawi leuker dan Penang!
    Geniet van Thailand, PhiPhi is super! En tot over 10 dagen....;-)
    XS

  • 17 Oktober 2007 - 18:43

    Roberto:

    Hey Liset, die theeplantages zien er idd indrukwekkend uit zeg! Ben benieuwd hoeveel fotoboeken je uiteindelijk gaat maken van je reis. Volgens mij heb je echt super veel mooie foto's! Koh Phi Phi is zeker een leuk eiland, vooral de broodjes kip waren er lekker! ;) Verder moet je de waterstand goed in de gaten houden, die verandert nogal in de loop van de dag! En uiteraard een tochtje rondom het eiland maken met een long boat (o.a. monkey island). Enjoy!!
    liefs, Roberto

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 November 2007

End of my trip: vakantie met Suus, Dre & Kim

26 Oktober 2007

Koh Phi Phi

17 Oktober 2007

Theeplantages, tropisch eiland & drukke stad

05 Oktober 2007

I'm back in Asia

24 September 2007

Roadtrip met mijn ouders!
Liset

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 25175

Voorgaande reizen:

29 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: