I'm back in Asia - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu I'm back in Asia - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu

I'm back in Asia

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

05 Oktober 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

G'day allemaal,

Zoals de titel al aangeeft: ik ben weer terug in Azië en het is echt weer erg leuk! Zo totaal anders dan Australië, geen westerse invloeden etc en natuurlijk very cheap. Heb niet teveel tijd om te schrijven, dus even kort.

Maar om bij het begin te beginnen. Vorige week vrijdag ben ik, na het afscheid met Allard :-(, naar Perth gevlogen. Daar ben ik 3 dagen geweest en heb ik eigenlijk niet heel veel gedaan. Heb de stad rondgelopen en voor de laatste keer geshopt. Was ook niet echt in de 'mood' om veel dingen te ondernemen, want was best raar om weer alleen te zijn na 6 maanden met Allard en de afgelopen weken ook nog met mijn ouders....

Maandag ben ik naar Singapore gevlogen en verbleef ik in een leuk hostel (thanks voor de tip Juud;-)). Daar ben ik 's avonds met 2 NLDse meiden, Saskia en Nina, gaan eten en de rest van de 2 andere dagen ook mee opgetrokken. We hebben vooral de shoppingmalls van binnen gezien, daar staat Singapore immers bekent om. En die waren echt mega, je kon er makkelijk in verdwalen....(dus dat wordt de laatste dgn daar nog flink shoppen).
Ook hebben we nog een city tour gedaan (te toeristisch eigenlijk, maar lekker makkelijk) en hebben een bezoekje gebracht aan de botanische tuinen.

Woensdagavond vetrokken Nina & Saskia en de volgende dag (gisteren dus) ben ik met de bus naar Kuala Lumpur gegaan. Eenmaal aangekomen na een hele relaxte rit was het wel weer wennen om in een minder ontwikkeld land aan te komen. Zodra je de bus uitkomt staan er meteen allemaal mannetjes om je heen die je overal heen willen brengen....Gelukkig was het hostel op loopafstand ;-). Daar ontmoette ik Ali, Engelse, en ben met haar gaan eten. (Het is trouwens ook weer erg fijn om voor 1 euro te eten en niet te hoeven koken). En vandaag zijn we samen en met Tash (Australische) de stad rondgelopen en de toeristische dingen bekeken. We zijn naar de Petronas Twin Towers gegaan en naar de mega shoppingmall ertussen, naar Little India, Chinatown, en de Kuala Lumpur tower voor het uitzicht over de hele stad.

Morgen gaan we met z'n drietjes naar de Cameron Highlands (theeplantages) voor een paar dagen en dan gaan Ali en ik proberen naar de tropische eilanden te gaan aan de oostkust...We zullen zien.
Ik hou jullie up to date!

Oh en heb natuurlijk ook weer een nieuw nummer:
+60 177713715

Tot snel weer (over 6 weken sta ik ook alweer voor jullie neus ;-))

Liefs Liset

  • 05 Oktober 2007 - 13:58

    Marjolein:

    Lieve Lis,

    Ik ben nu ook op msn met je!! Leuke plannen heb je weer gemaakt!! Super!

    Ik heb je nummer opgeslagen, dus wordt weer smsen!!

    Zin om je over 6 weken te zien!

    Veel liefs,
    Marjolein

  • 05 Oktober 2007 - 17:07

    Mamsie:

    Hoi meisie, klinkt weer goed. Azie is ook totaal anders dan Australie en ook lekker goedkoop zelfs het bellen naar je voor 1 ct. p.m. Dus ik zal je wel vaak lastig vallen, ha ha!! Nog 6 weekjes en zien we je terug, heerlijk.
    Liefs mamsie

  • 05 Oktober 2007 - 18:09

    Marjan:

    Wat leuk dat je die meiden hebt getroffen. Zo weer iets minder alleen ;-). Veel plezier en bel snel weer. Voor 1 eurocent is het wel een koopje na Australië (20 cent)!
    Dikke knuffel van het herfstachtige NL, MTM.

  • 05 Oktober 2007 - 22:27

    Jen:

    Hey!Je bent er alweer helemaal aan gewend in je eentje zie ik :) Lekker relaxen op tropische eilandjes met een paar meiden en eten voor een euro..klinkt niet slecht, ik zou het nog wel 6 weken vol kunnen houden :)Veel plezier!!
    Liefs Jen

  • 06 Oktober 2007 - 08:31

    Babs:

    Hey chica...top dat je weer gezellige reisgenoten hebt gevonden!! De plannen klinken ook weer geweldig, zo kom je die zes weken wel door..voor je het weet zit je weer bij ons op de bank..can't wait!! Geniet nog even volop...kus..

  • 06 Oktober 2007 - 10:36

    Roberto:

    Hey wereldreiziger, super dat je alweer nieuwe contacten hebt gelegd. Kan me voorstellen dat je even een dipje had na het afscheid van iedereen. Gelukkig heb je nu wel weer veel energie om leuke dingen te ondernemen! Enjoy!! liefs

  • 06 Oktober 2007 - 10:44

    Linda:

    Liset!!! Vet cool om te horen wat je al gedaan hebt in KL! Ben ik ook allemaal geweest! En de theeplantages zijn mooi!
    En nu snap ik trouwens ook waarom mijn sms gisterenavond niet aankwam... :-(
    Geniet nog even en tot snel!!
    Kus Linda

  • 06 Oktober 2007 - 14:10

    Annelies:

    nr genoteerd!!! Geniet nog maar met volle teugen van die laatste 6 weken, want voor je het weet zit je weer in het hoge tempo die we hier in t westen van onszelf eisen!!!
    xx Annelies

  • 07 Oktober 2007 - 22:01

    Noor:

    Jezus wat ben je bruin!!! Nog even lekker zonnen voor je naar nederland komt :) Perhentian Islands zijn super mooi in Maleisie! Geniet nog heel erg van je laatste weekjes!!! Liefs

  • 09 Oktober 2007 - 06:58

    Maurits:

    He knapperd, hou je tai daar!
    Nog even de kans nemen om te beseffen dat NL erg inniemienie is.. Cultuurshok komt toch pas hier... En is ook gauw genoeg. Ik hou Allardje wel ff bezig!

    Veel reisplezier!!

  • 09 Oktober 2007 - 18:45

    Susan:

    Lieve sis,
    Wat zie je er goed uit! Ik moet snel een zonnebankje nemen, want anders geef ik straks licht als ik naast je lig op het strand!;-)
    Nog 2,5 week en dan zien we elkaar in KL. Super!
    Geniet van Perhentian!
    XS

  • 10 Oktober 2007 - 18:30

    Janny:

    hoy liset wat maak jij snel contact met reis genoten wat ben je nu goed bruin nog even van genieten veel liefs janny

  • 16 Oktober 2007 - 17:34

    Robbert:

    Hey Lisetje!

    Geniet nog ff de laatste weken! Voor je het weet zit je weer in het koude kikkerlandje!

    Wat ben je trouwens superbruin zeg :)!

    Groet,
    Robbie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 November 2007

End of my trip: vakantie met Suus, Dre & Kim

26 Oktober 2007

Koh Phi Phi

17 Oktober 2007

Theeplantages, tropisch eiland & drukke stad

05 Oktober 2007

I'm back in Asia

24 September 2007

Roadtrip met mijn ouders!
Liset

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 25178

Voorgaande reizen:

29 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: