Kakadu, Ayers Rock, Adelaide & Melbourne again! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu Kakadu, Ayers Rock, Adelaide & Melbourne again! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu

Kakadu, Ayers Rock, Adelaide & Melbourne again!

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

28 Augustus 2007 | Australië, Melbourne

Hello Allemaal,

het is alweer een tijdje geleden en heb dus eigenlijk ook heel veel te vertellen. Maar ga het bij de hoogtepunten houden, anders wordt het verhaal heel saai en lang.

In Darwin zijn we naar het Kakadu National Park gegaan voor 2 dagen. Dit was echt heel mooi. We begonnen met de krokodillencruise en dat was best spectaculair. We hebben heel veel wilde krokodillen gezien, je wilt daar echt het water niet in (zie foto's).
In het Kakadu National Park hebben we 2 mooie watervallen gezien en hebben we eindelijk ook de muurtekeningen van de aboriginals gezien. We hadden ook een aboriginal gids, dus die kon ons er genoeg over vertellen.
's Avonds hebben we gekampeerd en voor het eerst kangaroo gegeten, op zich wel goed te doen.

Na Darwin hebben we een relocation gedaan van een 4 wheeldrive. Voor heel weinig geld moesten we deze auto in 4 dagen naar Alice Springs rijden. Dwars door de outback dus. Dit was echt heel gaaf. Hebben onderweg weinig gezien, behalve veel dode kangaroos en koeien langs de weg. En 's avonds gekampeerd!
We hebben nog wel een stop gemaakt bij de Devils Marbles. Dit waren allemaal hele grote ei-vormige rotsen. Was heel apart om te zien zo in the middle of nowhere.

Na drie dagen waren we al in Alice Springs, helemaal in het midden dus van Oz. Hier liepen echt heel veel aboriginals en hier hebben we (vooral Allard) wat souvenirs ingeslagen zoals een didgeridoo, boomerang en aboriginal art.
Vanuit hier hebben we een 3 daagse tour gedaan naar Ayers Rock, de Olgas en Kings Canyon.
De eerste dag zijn we naar de Olgas gegaan en de zonsondergang bij Ayers Rock bekeken. Het was echt super om hier eindelijk te zijn, want hier hadden we naar uitgekeken. Ayers Rock is echt immens groot.
Dag 2 hebben de zonsopgang bekeken (vroeg op dus) en het hele rondje rond Ayers Rock gelopen, 9,4km. Daarna zijn we naar de Kings Canyon gereden. En dag 3 hebben we 3 uur gewandeld.
Elke avond hebben we gekampeerd in swags. Dit was een soort 1 persoonstentje (moeilijk uit te leggen), heeel klein en koud, maar je kon wel de sterren zien!

Na de tour zijn we vanuit Alice Springs met de nachtbus (20 uur) naar Adelaide gereden. Dit is echt een leuke stad, vooral om te shoppen. En dat hebben dan ook gedaan ;-). Zijn ook nog naar het strand geweest, was alleen iets te koud om de zee in te gaan.

Eergisteren hebben we weer de nachtbus (we zijn echte bus-zitters geworden) om naar Melbourne te gaan. Gisteren waren we dan ook echt moe en hebben we vooral in de zon bij de rivier gelegen. We blijven hier tot zaterdag en gaan nog 1 dag de Great Ocean Road doen. En zaterdag vliegen we allebei naar Sydney.
De plannen zijn dus gewijzigd, Allard gaat ook nog even mee met mijn ouders en ik. Het plan om ergens 2 weken werk te zoeken is niet echt gelukt en daarom hebben we al een groot stuk gedaan wat hij dus eigenlijk vanaf begin sept. wilde doen.

Maandag komen mijn ouders aan in Sydney en gaan we tot eerst een stukje de oostkust omhoog in de camper. Daarna gaan we nog naar het zuiden van Melbourne! De volgende keer daar meer over.

Tot mails, sms, bels!

Liefs xxxx Liset & Allard

• 28 Augustus 2007 - 09:50

Marjolein:

Lieve Lis en Al,

Het ging net niet goed met plaatsten vasn bericht, misschien staan er straks meerdere, haha. Maar goed, super om het verhaal te lezen! Jullie worden zeker nooit zo dik, haha! Geniet maar goed, heerlijk dat je ouders komen. Was top je zondag te spreken!

Liefs, Marjolein

• 28 Augustus 2007 - 10:41

Judith:

Bij mij ging het ook niet helemaal goed met bericht plaatsen.. Maar zo te horen weer veel gezien en leuke foto's gemaakt! Hier in NL alles goed(afgezien van het weer dan). Van het weekend eindelijk weer een x naar A'dam:) Veel plezier met je ouders en doe iedereen de groeten!
    Kus Juud

• 29 Augustus 2007 - 14:18

Mamsie:

Wat een leuk verhaal weer. Op een van de foto's is te wel te zien dat jullie een bourgondisch leven hebben. Jullie moeten maar gaan Sonja Bakkeren"!!! Breng het boek volgende week wel mee.
    Heerlijk om jullie gauw te zien.
    Tot maandag,
    x x Mams

• 29 Augustus 2007 - 17:55

Babs:

Wat een gedoe om alleen maar een berichtje te plaatsen:)! Het verhaal klinkt weer amazing en ook de foto's zien er weer top uit!! Aankomende tijd met je ouders wordt vast ook weer geslaagd..alvast héél veel plezier samen..kus...

• 30 Augustus 2007 - 13:57

Jen:

Ik hoop dat het nou eindelijk lukt, dit is al de derde poging! Het ziet er naar uit dat jullie het heerlijk naar jullie zin hebben :) En ik zag er wel een beetje uit als die dikzakjes toen ik terug kwam uit Oz, omdat ik 10 kilo was aangekomen haha
    Veel liefs Jen

• 31 Augustus 2007 - 19:51

Bert Van Ek:

Ik had net je vader en moeder aan de telefoon om ze een fijne reis te wensen, zodoende zit ik nu al een half uur van jullie site te gieten. Geweldig leuk om te lezen en vooral omdat wij nu ook een beetje bekent zijn ter plekke.
    Ik wens jullie veel plezier en laat dat boek van Sonja maar dicht. Het eten en drinken in Australie is veel te lekker. Het was bij mij maar 1kg per week, we waren er 5 weken.
    Groetjes Jennie en Bert van Ek Borculo

• 04 September 2007 - 15:30

Anouk:

Ik hoop dat je veel plezier met je ouders hebt (gehad)!! Ik genoot er enorm van toen die van mij op bezoek waren vooral omdat ik lekker verwent werd ;)

Liefs Noukje

• 09 September 2007 - 10:01

Roberto:

Hey Liset! Ben ook erg benieuwd hoe het was om je ouders te zien! Lijkt me echt super na zo lange tijd. Mijn vakantie zit er weer op! Moet morgen weer aan de slag! Tot mails! kus Roberto

• 17 September 2007 - 18:36

Marjan:

Hé hoi, hoe is het daar? Nu samen met pap en mam aan het reizen in de camper. Hebben jullie al mooie dingen gezien? Al veel miles gereden?
    Hier alles goed. Erg leuk weekend gehad met Susan & co ;-)
    Knuffel, MTM

• 20 September 2007 - 18:54

Sister S:

He sis, wanneer komen er eens nieuwe verhalen? Ben wel benieuwd naar foto's met pap en mam! ;-)
    Hier alles ok. Nog een maandje en dan zien we elkaar in KL. Heb er zin in!
    XXXXX