Duiken tussen haaien en werken - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu Duiken tussen haaien en werken - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu

Duiken tussen haaien en werken

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

06 Mei 2007 | Australië, Port Macquarie

Lieve allemaal,

Even weer een (leuker) berichtje van de hardwerkende Liz & Alex (ja, dit zijn onze Australische namen!!). We hebben het echt goed naar ons zin in Port Macquarie!

In mijn vorige berichtje zei ik al dat ik misschien in het hostel kon gaan werken. Dit is uiteindelijk werkelijkheid geworden ;-) en ik ben afgelopen dinsdag begonnen. Doordeweeks werk ik van 17-21u en in de weekenden de hele dag. Zit vooral gewoon een beetje receptioniste te spelen; in - en uit checken, telefoon opnemen, mensen ophalen met ons busje bij het busstation etc. Simpel en leuk werk. Het rustige seizoen komt er nu aan, dus ik heb ook al een start gemaakt met de videocollectie die ze hier hebben als ik me verveel :-).

Vorige week zaterdag was dus mijn laatste avond vrij en dat hebben we even goed gevierd. Zijn goed wezen stappen, dus dat kan hier ook nog in dit dorp!!

Allard heeft een baantje als tenniscoach bij de lokale tennisclub. Dit was echt puur toeval en geluk; we gingen 2 weken geleden een keertje tennissen en we moesten bij de tenniscoach een baan reserveren. Hij vroeg waar we vandaan kwamen etc. en toen hij hoorde dat Allard ook tennistrainer in NL is zei hij meteen dat hij wel wat uren voor hem had. Dus nu is Allard deze week begonnen met een paar lessen op de tennisclub en ze gaan hier ook naar scholen toe om les te geven (dit om de kindjes met overgewicht aan het sporten te krijgen).
En hij werkt nu ook in de weekenden (de ochtenden) in het hostel voor gratis accommodatie.

Prima voor elkaar dus en de mensen hier zijn ook nog eens relaxed en aardig. We mogen gratis tennissen (en tennisrackets pakken enz.), ze willen ons zelfs meenemen voor een tourtje door de omgeving hier!

Dinsdag is Allard begonnen met een duikcursus hier! Ik ga gewoon elke keer mee om mee te spartelen in het water. En de veiligheideisen en regels zijn hier allemaal wat strikter dan in Thailand ;-), dus het is goed om alle vaardigheden etc. nog een keer door te nemen.
De eerste duik ging meteen goed. Allard begon meteen in de zee ipv een zwembad en alle skills gingen echt goed. Na de skills zijn we gewoon gaan rondzwemmen. De duikinstructeur was een beetje aan het rondkijken onder wat planten en kwam met een haai in zijn handen terug...In het begin vond ik dit echt niet cool, maar schijnbaar waren deze haaien niet gevaarlijk. We hebben deze duik 3 verschillende soorten haaien en hele grote roggen gezien en zijn ook nog eens levend uit het water gekomen ;-).
Donderdag hebben we een tweede duik gemaakt. Was weer erg gaaf, haaien en roggen gezien en ik heb deze keer 2 schildpadden gezien. Ik had alleen wat moeite met uit het water komen, want was nogal zeeziek....en elke keer als ik probeerde op te staan om mijn flippers uit te doen werd ik weer door een golf onderuit gehaald. En de mannen maar toekijken en lachen, daar heb je wat aan ;-).

Helaas kan ik weer geen foto's toevoegen. Dat doen ik deze week even in een internetcafe!

Ohja, wat mensen vroegen of we post konden ontvangen hier. We mogen dit adres gebruiken:
36 Waugh Street
Port Macquarie NSW
Australia 2444

Hoe was koninginnedag in NL? En is het nog steeds strandweer daar??

Let us know,

Dikke kus Liz & Alex

  • 06 Mei 2007 - 08:06

    Linda:

    He Liz en Alex!! hihi
    Klinkt weer allemaal helemaal geweldig!! En wat lekker dat jullie even wat geld kunnen verdienen!
    Ik zou ook bang worden van z'n haai hoor! Het is en blijft tenslotte toch gewoon een haai!
    Heel veel plezier maar weer de aankomende tijd!!! Geniet ervan!!
    De zon begint zich hier namelijk weer redelijk te verstoppen...
    Dikke kus

  • 06 Mei 2007 - 09:37

    Roberto:

    Hey Liz(en ook natuurlijk Alex)!! Goed om te horen dat jullie allebei daar je draai gevonden hebben. Toch lekker om werken en vakantie vieren te kunnen combineren. Zo te horen gaan jullie het daar echt nog wel een tijdje volhouden! Heel veel plezier met werken, tennissen, duiken en alle andere onvergetelijke dingen die je mee gaat maken! kus

  • 06 Mei 2007 - 10:53

    Mamsie:

    Heerlijk dat alles weer goed gaat. Lijkt me ook wel lekker om even te werken en natuurlijk te sparen. Goed van Alex dat hij duikt. Heel veel "werk"plezier voor julie beidjes en geniet ze. Liefs en dikke knuffel

  • 06 Mei 2007 - 11:29

    Susan:

    Dat klinkt allemaal weer erg goed, Liz & Alex! ;-)
    Ga toch steeds serieuzer overwegen om ook te gaan duiken, want dat klinkt wel erg goed, alleen die zeeziekte is niet echt top :-(
    Have fun!
    XS

  • 06 Mei 2007 - 14:38

    Babs:

    Hey Liz en Alex, top dat jullie allebei zo'n relaxede job hebben gevonden..en zelfs nog genoeg tijd hebben om tussendoor lekker te genieten...het klinkt allemaal weer ideaal!!

    Hier vallen vandaag weer de eerste regendrupjes sinds maart, dus is over met de terrasjes...moeten jullie maar extra veel genieten van het zonnetje daar!!

    Enjoy!! Dikke kus...

  • 06 Mei 2007 - 18:17

    Marjolein:

    Lieve L en A,
    Top van jullie jobs!! Fijn om te lezen dat alles zo goed gaat!

    Hier ook, weer druk aan de slag. Wel even omschakelen na Zuid- Afrika, maar komt goed!

    Geniet en werkse natuurlijk! Denk aan jullie!

    Liefs,
    Marjolein

  • 06 Mei 2007 - 19:37

    Andre:

    He Liz&Ali. Damn, dat duiken klinkt lekker; haaien, roggen en schildpadden om de hoek. Was al blij met een turteltje in de Rode Zee, al was het koraal wel oogverblindend daar. Beloofd wat voor Langkawi....

  • 07 Mei 2007 - 14:17

    Annelies:

    Lekker om effe een tijdelijk vaste plek te hebben om geld te sparen!! Wat een gaaf duikverhaal!!! Genietse

    xx Annelies

  • 09 Mei 2007 - 06:18

    Marjan:

    Dit verhaal klinkt zeker beter! Jullie hebben leuke jobs gevonden (vooral jij allard! De foto met de dweil!).
    En dat je duiken nog leuk zou vinden! In Thailand 5 jaar geleden vond je het niets. Of was dat alleen de boottrip!

    Hier alles goed. Maud vindt Thailand erg leuk, vooral ook alle aandacht. Wij vinden het ook super hier. Wel even wennen aan de klamme hitte, maar het blijft een super relaxt land!

    Liefs, MTM

  • 09 Mei 2007 - 07:18

    Caroline:

    Wat een schattige koala! Echt een knuffeldiertje. Zoals je weet, hier geen wilde (of schattige) dieren.
    Via mijn site krijg je de groeten en een heel goed verblijf toegewenst van Wil Weerd. Leuk he?! Zijn dochter tenniste tegen mijn moeder, bla bla bla, roddel roddel enz, resulteerde in een bezoek van Wil aan mijn site en verbazing alom dat wij samen op de foto stonden. Wat is de wereld toch klein (mijn meest getrokken conclusie de afgelopen 3 maanden)
    Succes met je werk en heel veel plezier verder!
    x Caroline
    p.s. koninginnedag was stom, helemaal niets aan gedaan (je kon naar de ambassade in Wellington, maar dat was toch iets te ver weg) Wel hing de Nederlandse vlag op de Harbour bridge en werd dat op de radio verteld, want een van m'n collega's kwam vragen wat voor NL feestdag het was...

  • 16 Juni 2007 - 06:41

    Ellis:

    Goed om te horen dat jullie het nog steeds zo leuk hebben en zoveel mooie dingen meemaken!!Ook wel weer lekker om bijna klaar te zijn met werken en dan weer verder te kunnen met de reis!!Ik zit nu in china, ook een totaal andere wereld en ook echt de moeite waard om te zien!!Misschien een tip voor een volgende reis!Veel plezier daar en hopelijk blijft het weer een beetje goed. Hier is het erg benauwd, warm en bewolkt, niet echt lekker dus!!Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Macquarie

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 November 2007

End of my trip: vakantie met Suus, Dre & Kim

26 Oktober 2007

Koh Phi Phi

17 Oktober 2007

Theeplantages, tropisch eiland & drukke stad

05 Oktober 2007

I'm back in Asia

24 September 2007

Roadtrip met mijn ouders!
Liset

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 25185

Voorgaande reizen:

29 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: