Vrijdag de 13de, Sydney en verder reizen - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu Vrijdag de 13de, Sydney en verder reizen - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu

Vrijdag de 13de, Sydney en verder reizen

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

22 April 2007 | Australië, Port Macquarie

Hey!

Zoals de titel al aangeeft was vrijdag de 13de voor ons echt vrijdag de 13de zoals in de verhalen, alleen maar pech :-(.

We waren dinsdag met het busje naar Albury gereden om hem te registreren. Ondertussen waren we door het registratiekantoor te bellen er al achter gekomen dat het busje niet geregistreerd sinds 12 feb 2007 stond en we het opnieuw moesten laten keuren etc. Terwijl er in de papieren wel stond dat het busje wel geregistreerd stond tot 12 feb 2008. Heel verhaal, maar dat zal ik jullie besparen. Het kwam er gewoon op neer dat we woensdag naar een garage gingen en daar vertelden ze ons dat het flink veel geld zou gaan kosten om de bus door de keuring heen te laten komen. Wij besloten om door te rijden naar Sydney en het daar nog een keer te proberen. We hadden ondertussen 3 nachten gekampeerd en het was echt leuk, back to basic op de camping ;-)!!

Vrijdag gingen we in Sydney naar de garage en die zei ook dat het moeilijk werd om het busje door de keuring te laten komen (zou gewoon erg veel geld kosten en daar hadden we niet op gerekend). Wij balen, we hadden dit gedoe allemaal niet verwacht, omdat de papieren dus aangaven dat het busje tot feb 2008 niet gekeurd zou hoeven worden.
We besloten om maandag af te wachten en een leuk weekend in Sydney te gaan hebben. Onderweg naar de camping gebeurde er alleen iets rampzaligs :-(, we kregen een ongeluk met een andere auto die vol op ons knalde toen wij een weg probeerden over te steken. Domme pech. Politie erbij die erg aardig waren btw. Gelukkig niemand gewond, maar het busje was wel dood. Nu ging die dus helemaal niet meer door de keuring heen komen. Dus we zijn nu busloos!!!

We hebben het busje aan de kant gezet en zijn maar naar een hotel gegaan in Sydney. De schrik zat er flink in en we hebben even een paar dagen zitten te balen.
In Sydney zijn we naar the Opera House geweest, de Harbour Bridge, de stad rondgelopen en naar Bondi Beach gegaan. Het is echt een leuke en vooral grote stad!!
Zondagavond hebben we een busticket geboekt voor de oostkust (iets veiliger en goedkoper ;-)) met een trip naar Fraser Island en een boottrip rond the Whitsundays (ook een eiland). Maandagavond zijn we vertrokken naar Newcastle en daar hebben we 2 dagen heerlijk op het strand gelegen. Daarna zijn we naar Port Macquarie gereden en hier zijn we nog steeds.

Hier zijn naar een koala ziekenhuis geweest, was echt schattig. En gisteren zijn we naar een wildlife park gegaan hier in de buurt, waar we koala mochten aaien en tussen de kangaroos hebben gelopen en we ben ze gevoerd (en natuurlijk veel foto's hebben gemaakt). En natuurlijk hebben we hier het strand ook niet overgeslagen ;-).

We vinden dit echt een leuk stadje en ik ga hier waarschijnlijk in het hostel (Ozzie Pozzie backpackers) 2 maandjes werken (achter de receptie zitten, met het busje mensen ophalen etc.) en Allard gaat hier werk proberen te zoeken. Het is allemaal nog niet zeker, dinsdag weten we meer. Maar het is wel goed om na 5 maanden alleen maar geld uitgeven weer wat terug te gaan verdienen en dit hostel is echt leuk. En je krijgt je eigen appartementje en het verdient redelijk goed, dus dat is wel relaxed.

Maar we houden jullie op de hoogte van alles wat hier gebeurt! Hopelijk gaat het in NL allemaal goed, hoorde dat het al lekker terrasweer is??!

Dikke kus en tot snel maar weer!!

• 22 April 2007 - 06:16

Mamsie:

Hoi, hoi, Niet zo'n leuk verhaal, maar wat hebben jullie geluk gehad. Gelukkig alleen maar blikschade. Afscheid nemen van het busje zal wel pijn gedaan hebben! Verder reizen met bus is toch ook prima! Hoop voor Allard dat hij werk kan vinden, komen jullie een beetje uit de kosten??? Volgende keer hopelijk wel een leuker verhaal, liefs mams

• 22 April 2007 - 09:21

Linda:

Jeetje zeg wat een verhaal. Echt balen allemaal. En het busje was zo leuk. Hoop dat het nu weer allemaal beter gaat!!!
    Ga er maar weer van genieten!! En hopen dat het werken allemaal lukt!
    Succes en heel veel plezier!!!!
    Dikke kus Linda

• 22 April 2007 - 18:13

Babs:

Wat een pech weer allemaal...gelukkig gaat het nu allemaal weer de goede kant op!! Hoop dat jullie nu samen weer kunnen genieten van allemaal leuke en spannenden dingen...dikke kus Babs

• 22 April 2007 - 21:27

Caroline:

Zo, da's balen van die bus! En hij zag er nog wel uit alsof hij de hele wereld aan kon! Hotelletjes/hostels en busreizen zijn ook wel comfortabel maar je eigen 4 wielen doen het altijd beter (of niet dus in dit geval) Leverde het na het ongeluk nog problemen op dat hij niet geregistreerd was? Geloof dat ze er hier heel vervelend over zouden doen.
    Zo te zien bederft het jullie reis niet, dus ik zou zeggen ga vooral door met genieten.
    Kus Caroline

• 24 April 2007 - 10:24

Annelies Twello:

oei wat een gevaarlijk verhaal. Dat zo ver van huis. Gelukkig konden jullie heel wat troost vinden in de zon en bij die lieve coala beertjes. Veel geluk

• 24 April 2007 - 19:57

Roberto:

Pfff wat een pech allemaal zeg!! Maar goed, neem aan dat de omgeving zo mooi is dat jullie alle tegenslagen snel weer vergeten!! Ben benieuwd of het jullie gaat lukken om weer wat te gaan verdienen. De naam Ozzie Pozzie klinkt in ieder geval veel belovend! ;) Tot het volgende verhaal maar weer!!
    kus Roberto

• 25 April 2007 - 10:01

Jen:

Ik haat vrijdag de 13e..maar ja, met de bus is het ook chil, heb ik ook gedaan..super cool dat je gaat werken trouwens, en helemaal in een hostel! Is beter dan fruitplukken :)
    Ik ga je nu mailen, liefs Jen

• 25 April 2007 - 10:29

Marjolein:

Lieve Lis,

Gelukkig alles goed afgelopen. Ben benieuwd naar je werk!! Ben zelf weer terug in NL, echt super gehad!

Ik bel je snel!

Liefs,
    Marjolein

• 25 April 2007 - 20:07

Marjan:

Het blijft een heftig verhaal! Wat zullen jullie geschrokken zijn! Hopelijk allebei snel leuk werk. Het hostel klinkt super! We bellen!
    Knuffel, M&T&M

• 05 Mei 2007 - 13:00

Noor:

hee!! nog steeds naar je zin! lijkt me echt super relaxed om een eigen busje te hebben! wel beetje pech gehad nu, maarja... ik vlieg maandag al naar huis! heb laatste nachtjes weer in baan sabai geslapen :) en kwam nathan ineens tegen op kho san road, haha wist echt niet wat ik moest zeggen! maar tijd vliegt! geniet! liefs