Melbourne en busje!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu Melbourne en busje!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu

Melbourne en busje!!

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

09 April 2007 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,

Woensdag was het dan zover; vaarwel Nieuw-Zeeland en hallo Australië. Ik moest 3 uur wachten op het vliegveld op Allard. Bij de douane werd ik hartelijk (not!!) ontvangen. Ze hebben me ong. 45 minuten ondervraagt. Wat ik in Australië kwam doen, waarom ik de datum van mijn ticket naar Australië had veranderd, waarom ik 4 maanden alleen had gereisd etc. Gelukkig hebben ze (nadat ze ook nog eens heel mijn tas hadden leeggetrokken :-( en mijn foto's hadden bekeken op mijn camera) me toch het land in gelaten.

Na een 'all you need is love' ontmoeting op het vliegveld werden we opgehaald op het vliegveld en sliepen we in een luxe hotel. Wat fijn om in een normaal bed te slapen en een mooie eigen badkamer etc te hebben.

De afgelopen dagen zijn we vooral veel in het centrum geweest. Het is hier echt druk! Ben ik niet meer gewend na het rustige Nieuw-Zeeland....Ook zijn we naar de Rod Laver Arena gegaan, waar de Australian Open altijd (ja tennis) gehouden wordt. Maar voor de rest is het gewoon weer een: Stad!

Maar het belangrijkste nieuws is dat we een busje (Toyota Hi-ace) hebben gekocht. Hij is echt heel oud ('78), blauw & geel, lelijk, maar daarom ook weer heel gaaf. Echt een busje voor backpackers (zie foto's). Maar het heeft alles erop en eraan: keukentje, bed, kastjes, tent, stoelen, surfboard & bodyboard, tv en dvd-speler en zelfs een telescoop!! Wat wil je nog meer ;-).

Vandaag hebben we hem gekregen en schoongemaakt. Toen we hem gingen uitzuigen bij de benzinepomp kregen we een klein probleempje: we kunnen de achteruit (versnelling) niet vinden. De jongens (NLDers) waarvan we hem hebben gekocht hadden al gezegd dat die moeilijk te vinden is en dat hebben we dus ook ondervonden ;-). Toen we hem wilden inparkeren bij ons hostel moesten we hem op de parkeerplek duwen. Ja, knullig en zag er nogal grappig :-) uit.
Morgen gaan we touren richting de staat New South Wales waar we de auto moeten gaan registreren. Daarna gaan we weer terug naar het westen en daar rondtouren. We gaan proberen om het hele rondje te maken om Australië.

We houden jullie op de hoogte van alles wat we mee gaan maken onderweg en of ons busje het vol gaat houden. Heb ook weer een nieuw nr. +61 449056125.

Ohja, op het busje staat nog de tekst: Bad boys on tour. Dat gaan we er dus even vanaf halen!!!

Liefsxx

• 09 April 2007 - 10:50

Elke:

Hahaha wat een vet busje!! Heel veel plezier met zijn tweetjes.. geniet er van! Dikke kus van Ellie

• 09 April 2007 - 10:51

Annelies:

cool busje!!! Veel plezier op jullie road trips!!

xx Annelies

• 09 April 2007 - 10:52

Mamsie:

Wat een blikvanger is jullie busje. Ziet er toch nog prima uit. En jullie hoeven niet in de achteruit Australie verkennen, toch? Hopelijk houdt het busje het vol, veel plezier saampjes. Kus Mams

• 09 April 2007 - 13:17

Babs:

Hip busje hoor...ideaal stulpje voor jullie samen..het kan dan ook alleen maar een top rondje Australië worden!!Enjoy en hou ons op de hoogte..dikke kus Babs

• 09 April 2007 - 13:37

Babs:

• 09 April 2007 - 15:10

Marjan:

Geweldig wat een bak! Zal wel knusjes worden! Nog wel even een andere tekst verzinnen voor de achterkant. Inmiddels de achteruit gevonden?
    Veel reisplezier saampjes.

• 09 April 2007 - 15:44

Gordon:

Haha..Bad Boys kun je wel laten staan toch?! Gewoon Bad Boy and bad girl van maken ;-) Enjoy da trip en we volgen jullie! xxxxx!~Gordon

• 09 April 2007 - 19:48

Linda:

Wat een geweldig busje!!!! Haha, dit wordt super!! Veel plezier!!
    Dikke kus uit het al wat warmer wordende nederland

• 09 April 2007 - 20:38

Jen:

Yeah, jullie hebben een hippie busje :) ik zou Bad Boys eraf halen en Flower Power neerzetten of iets dergelijks..
    Liefs Jen

• 10 April 2007 - 07:06

Judith:

Gaaf hoor dat busje!! Ben jaloers ;) Ik ben heerlijk aan het chillen aan de oostkust; lekker zonnetje, mooie stranden. Morgen naar Byron Bay! En misschien dat ik Linda nog ga meeten.. Have fun on the road! xxx

• 10 April 2007 - 09:00

Susan:

He sis, die schoonmaak-handschoenen staan je goed! En die bus is echt fantastisch lelijk :-)
    Succes met de achteruit en have fun on the road.
    XS

• 10 April 2007 - 14:21

Marjolein:

Heee lieve Lis,
    Hier vanuit SA!! Wat een cool busje!! Heerlijk dat jullie weer samen zijn! Geniet ervan!

Wij hebben het hier echt super! Morgen vliegen we naar Kaapstad, zaterdag de bruiloft! Groeten namens Chris ook!!

Denk aan jou!!

Liefs,
    Marjolein

• 10 April 2007 - 18:12

Roberto:

Wauw.... idd een super cool busje zeg! Hebben jullie toch weer goed geregeld! Heel veel plezier samen! Geniet ervan!
    kus Roberto

• 12 April 2007 - 11:56

Janny:

gaaf busje dat het maar gezellig is en makkelijk datis belanrijk groetjes en veel liefs janny

• 12 April 2007 - 19:02

Gerb:

zal ik dan ook maar ff zeggen dat het een vet busje is :D....Hij is ook wel echt wijs....Allard kan je m niet meenemen naar Nederland :)...Koop m graag over zal wel tof staan op TMO....Leuk om jullie verhalen te gaan lezen...Have fun

Kus

• 13 April 2007 - 06:06

Joyce:

Ziet er erg gezellig uit, jullie busje. Heel veel plezier met zn 2en.
    Dikke knuffel van Joyce

• 15 April 2007 - 09:19

Trudy:

Hoi Buseigenaren.Wat een ding zeg.ziet er vet cool uit.Hopelijk houdt hij het een tijdje vol.
    Niet er te hard mee scheuren.Dat jij bij de doaune werd aan gehouden snap je toch niet.je ziet er zo betrouwbaar uit.Gezellig dat je lover er nu is.kunnen jullie samen genieten.heel veel plezier samen.dikke kus.