No worries; liften is sweet as!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu No worries; liften is sweet as!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu

No worries; liften is sweet as!!!

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

27 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Kia Ora!

Het is alweer eventjes geleden dat ik heb geschreven. De vorige keer was ik in Franz Josef. Na Franz Josef ben ik naar Wanaka gegaan en ben daar 4 dagen gebleven. De eerste dagen waren nogal koud en er was sneeuw gevallen! Niet wat ik had besteld natuurlijk.
In Wanaka heb ik eigenlijk weinig spectaculairs gedaan, behalve dat ik naar Puzzle World ben gegaan om mijn hersenen weer te activeren na al dat riezen ;-).
Heb Merel nog gezien en heb Mandy, een Duits meisje, ontmoet. Wij hadden allebei het plan om naar Dunedin en naar de Catlins te gaan. We wilden allebei geld besparen, dus besloten we vanaf Queenstown samen te gaan liften.

Ik heb haar dus weer in Queenstown ontmoet en daar hebben we (Mandy, Foske en een Canadese) eerst St. Patrick's Day gevierd (een Ierse feestdag). En op maandag begon ons avontuur....We hadden een bordje gemaakt met Dunedin erop en stonden nog geen 30 sec. aan de weg en hadden de 1ste lift te pakken. We konden met een Engelsman, Dominic, meerijden helemaal tot Dunedin. We zijn uiteindelijk allemaal naar hetzelfde hostel gegaan en hij heeft 's avonds ook nog eens voor ons gekookt. Betere lift konden we ons niet bedenken :-).
De volgende dag gingen Mandy en ik weer verder naar Catlins. Dominic bracht ons net buiten de stad, naar een plek waar we makkelijker een lift konden krijgen.
Ik zal jullie niet vervelen met alle liften die we hebben gehad. Die dag hebben we 7 liften gehad en 4 uurtjes later waren we in de Catlins. De laatste rit was wel grappig, we reden in een vrachtwagen mee die schapen vervoerde, lekker stinken dus.

Het was echt supermooi in de Catlins. We hebben die middag een strandwandeling gemaakt. Helaas was het weer niet al te best, dus hebben we niet veel meer gedaan. De volgende dag stonden we om 5.30u op om naar de pinguïns te gaan kijken. We hadden geluk en hebben er in totaal 6 gezien. Echt grappig die beesten. Er waren ook nog dolfijnen te zien, zij gaven nog een mooi showtje weg met hun sprongen.
We besloten diezelfde dag weer terug te gaan naar Dunedin. Het heeft wat langer geduurd, in totaal 7 uur, om weer terug te komen. Wel weer in leuke liften gehad in vrachtwagen en leuke gesprekken met de Kiwi's (Nieuw-Zeelanders). De laatste lift heeft ons helemaal naar het hostel gebracht, dus dat was luxe. Liften is echt een aanrader hier, het gaat allemaal zo makkelijk en de mensen zijn echt vriendelijk. En de woorden 'no worries' en 'sweet as' hoor je vaak tijdens een rit!
In Dunedin was Dominic ook nog steeds (hij moest daar werken), dus hebben we samen gegeten en drankjes gedaan in de kroeg. Mandy en ik hebben voor de rest alleen een beetje rondgelopen, naar de chocoladefabriek gegaan (erg lekker ;-)).

Vrijdag ging Mandy naar Christchurch toe, dus moesten we weer gedag zeggen. Was wel jammer, want het klikte erg goed.
Ik ben die dag met Dominic naar de zeehonden en albatrossen gaan kijken en daarna zijn we weer naar Queenstown gereden.

Zaterdagochtend mocht ik weer vroeg eruit om de bus te pakken naar Milford Sound. Dit schijnt het mooiste gebied te zijn van Nieuw-Zeeland, bekend om zijn fjorden. Het was ook echt mooi, we hebben er een boottocht van 2,5 uur gemaakt en onderweg nog zeehonden gezien. Maar ik kan nu niet zeggen dat ik dit het mooiste van alles vind.
Na Milford Sound ben ik 2 nachten in Te Anau gebleven. Daar was weinig te doen, heb een stuk van de Kepler Track gelopen met een Engelse.
We hadden wel een grappige en onrustige nacht in Te Anau. Er sliep een kerel op onze kamer die echt keihard en raar snurkte. Dus ik was midden in de nacht wakker samen met 2 andere Engelse meiden. We hebben echt alles geprobeerd om hem wakker te krijgen, aan zijn benen en haren getrokken, hem met kussens geslagen, onze telefoons bij zijn oor af laten gaan, maar niets kreeg hem wakker. Heel frustrerend, maar achteraf konden we er wel om lachen. De volgende dag hebben we wel even oordoppen gekocht ;-).

Nu zit ik weer in Queenstown en blijf hier tot vrijdag. Dit stadje is echt relaxed en ik slaap in een heel leuk hostel. Heb vanochtend een mountainbike gehuurd met een Deens meisje en we hebben 4 uur gefietst, dus we zijn nu redelijk moe. Vanavond gaan we waarschijnlijk wat drinken met alle mensen op onze kamer.

Vrijdag ga ik richting Christchurch en de dag erna naar Kaikoura voor 2 nachten. Vier april vlieg ik vanuit Christchurch naar Melbourne. Kijk dar erg naar uit, zie Allard weer en we slapen in een goed hotel. Eindelijk niet meer met 6-8 mensen op een kamer slapen...

Weet niet of ik ervoor nog schrijf, maar schrijf zeker weer als ik veilig in Australië zit!

Dikke kus en liefs

  • 27 Maart 2007 - 04:16

    Caroline:

    Hey Liset,
    Echt te toevallig, ik ben nog geen 5 minuten voordat je je berichtje plaatste op je site geweest om even te kijken of ik niets gemist had van je verhalen. Beetje telepathisch wel.Maar goed we leven dan ook wel nog steeds in dezelfde tijdszone, dus zo vreemd is het ook weer niet. Laatste daagjes NZ voor je. Wel raar lijkt me. Vind het fijn dat ik al je verhalen hier heb kunnen volgen en ik weet zeker dat ik een groot aantal ook met eigen ogen ga bekijken (mede dankzij jouw verhalen)Ik drink deze week nog een Appelbiertje op je en wie weet komen we elkaar aan de andere kant van de wereld wel weer eens tegen.
    Kus Caroline

  • 27 Maart 2007 - 06:41

    Ellebel:

    Lieve Lis, klinkt wel weer erg spannend en avontuurlijk al die liftverhalen!!Mij niet gezien hoor..Geniet nog even van je laatste daagjes NZ en succes met je reis naar Australië!!Veel plezier, dikke kus

  • 27 Maart 2007 - 10:09

    Jen:

    Wat chil dat liften zo goed lukte!Lekker geodkoop :) Je hebt nu zeker weer zin in een lekker Aussie zonnetje na al dat NZ weer!Hier schijnt het zonnetje ook wel lekker moet ik zeggen...KUS!

  • 27 Maart 2007 - 10:22

    Allard:

    hey meiske, ja nog een weekje. en dan zijn we in melbourne. wordt een mooie tijd. geniet nog even van je laatste dagen en zie je snel. kus allard

  • 27 Maart 2007 - 12:31

    Marjolein:

    Lieve Lis,
    Wat spannend dat liften, gelukkig allemaal goed gegaan!! Geniet nog even in NZ en tuurlijk heerlijk idee om naar Australie te gaan en Allard te zien!

    Ik vertrek vrijdag naar ZA, kan niet wachten!! Denk aan je!

    Liefs,
    Marjolein

  • 27 Maart 2007 - 13:40

    Mamsie:

    Hoi meisie, jeetje wat een verhaal weer!! Gelukkig dat het liften goed is gegaan, vooral het liften met de schapen. Geniet nog even van NZ en dan zie je Allard.... in Australie. Goede reis, liefs Mams

  • 27 Maart 2007 - 15:17

    Babs:

    Hey chica,

    Super dat dat liften in NZ allemaal zo makkelijk gaat, zo maak je in ieder geval genoeg mee!! Wel lekker dat je nu bijna richting Australië gaat, volgens mij heb je bijna alles wel gezien in NZ...en Allard op komst is natuurlijk helemaal superleuk!!

    Nou, meid alvast een hele goede reis...geniet straks lekker met Allard in het mooie hotel...en ik spreek je hopelijk snel weer...dikke kus Babs

  • 27 Maart 2007 - 15:37

    Annet:

    hey liz! Een chocoladefabriek?! hoe vet! mooie foto's weer en vette lift-verhalen! wilde nog even zeggen dat ik t echt vet vond dat je babs precies om middernacht belde! toppertje! eventjes nog en dan is allard er! geniet ervan!

  • 27 Maart 2007 - 15:42

    Linda:

    He liefie!!!!!
    Ohhhh het klinkt weer geweldig!!! Ik wil ook!!!
    En leuk dat allard komt!!! Geniet ervan!! En volgende week heb ik een paar daagjes vrij(eindelijk...) dus dan ga ik een dikke vette mail naar je sturen!!
    Dikke kus!!

  • 27 Maart 2007 - 19:56

    Marjan:

    Hé sister,
    Toffe verhalen weer. Gelukkig ging liften goed en ben je niet alleen gaan liften! Daar hou ik niet zo van....
    Veel plezier de laatste dagen in NZ. En uiteraard met de "All you need is love" hereniging met Allard in Melbourne. Geniet van jullie luxe hotel!
    Kus, M&T&M

  • 28 Maart 2007 - 15:13

    Anouk:

    He Liset,

    Heb net pas je site gevonden en al je verhalen gelezen. Klinkt echt super daar aan de andere kant van de wereld ;) Ik zit nu in Montreal, Canada erg leuk het begint hier een beetje lente te worden dus geen temperaturen van -20 meer maar nu zonnig en 6 graden ongeveer. Wel een groot verschil met jouw temperaturen. Heel veel plezier straks in Australie en ik ga je verhalen volgen, vanaf vandaag :D

    Liefs Noukje

  • 29 Maart 2007 - 06:46

    Susan:

    Sis,
    Dat liften heeft weer leuke contacten opgeleverd. Lijkt me gaaf om zo te reizen!
    En nu op naar Australie en samen met Allard daar de boel verkennen. Goed vooruitzicht! :-)
    XS

  • 29 Maart 2007 - 20:31

    Rie:

    Hai Liset,

    Gaaf dat het liften zo gemakkelijk gaat en tevens lekker voordelig! Weet je al de namen van de bezochte steden nog wel? Geniet ze! Ik wens je een mooie tijd in Australie samen met Allard!
    Veel liefs.

  • 01 April 2007 - 14:55

    Trudy:

    Hoi Liset.Wat een belevenissen weer.Gelukkig ben je niet alleen gaan liften lijkt me doodeng.Gezeelig dat je Allard binnenkort gaat zien.Geniet van jullie samenzijn en maak er een leuke tijd van.Blijf je volgen.Liefs en dikke kus

  • 01 April 2007 - 19:01

    Roberto:

    Hey Liset!! Wederom een super leuk verhaal!! Het liften in Thailand was mij ook super goed bevallen, toch wel leuk en bijzonder om mee te maken! Ben inmiddels weer terug van winstersport, was echt super! Geniet van je tijd binnenkort met Allard!
    kus Roberto

  • 04 April 2007 - 10:04

    Noor:

    Hee!!!! Mooie verhalen weer :) Ik wilde je net een smsje sturen of je alweer lekker samen met allard bent, maar heb natuurlijk je aussie nummer nog niet! Ik vlieg zondag al weg uit indo, echt super leuk gehad! Veel plezier! kus

  • 08 April 2007 - 22:28

    Erwin:

    hey liset,
    hoe vinden jullie Melb? Ik ben er aanstaande vrij weer, als jullie er nog zijn en zin hebben om wat te drinken moet je ff bellen ik heb als het goed is het zelfde nr nog.

    groetjes erwin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 November 2007

End of my trip: vakantie met Suus, Dre & Kim

26 Oktober 2007

Koh Phi Phi

17 Oktober 2007

Theeplantages, tropisch eiland & drukke stad

05 Oktober 2007

I'm back in Asia

24 September 2007

Roadtrip met mijn ouders!
Liset

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 25183

Voorgaande reizen:

29 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: