Opeens in de sneeuw!! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu Opeens in de sneeuw!! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu

Opeens in de sneeuw!!

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

12 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Hoihoi,

Ik zal beginnen waar mijn vorige verhaal is afgelopen. De dagen in Nelson waren nog heel relaxed. Heb heerlijk bij het zwembad gelegen en een avondje met de 2 Japanse meiden en Thaise meid gegeten. Wat erg grappig was. Zij zijn gewend om al het eten te delen, dus ze schepten ook een bordje voor mij op...Moest dus ook mijn eten delen, had ik nou net iets lekker gemaakt voor mezelf. En zij vonden het ook nogal lekker, dus daar ging mijn eten :-) Maar was wel erg gezellig en leuk om met mensen met een andere cultuur tijd door te brengen.
De volgende dag ben ik naar het Centre van New Zealand gelopen, was weer een flinke klim, maar met een erg mooi uitzicht.
's Avonds heb ik met een NLDse jongen en meisje gegeten. Die jongen doet heel Nieuw Zeeland op zijn fiets, respect!! Erg zwaar fietsen hier met al die bergen. De bus komt mij wat beter uit ;-)

De volgende ochtend werd ik vroeg door de bus opgehaald. Het was een erg gezellige bus, dit keer niet gevuld met 18-jarigen die het alleen maar over zuipen hebben. In Westport was alleen weinig te doen. We hebben met z'n allen in de plaatselijke bar cocktails gedronken en pizza gegeten.
Donderdagochtend maakten we onderweg een wandeling. Dit was echt gaaf, want onderweg zagen we erg veel zeehonden! Ik ben die dag in Punakaiki van de bus gegaan. Het weer was alleen erg slecht, kwam met bakken uit de hemel. Punakaiki staat bekend om zijn pancake rocks & blowholes. Leuk om te zien, maar verder weinig te doen. De NLDer op zijn fiets was er ook, dus dat was wel gezellig.

Vrijdag was het plan om naar Lake Mahinapau te gaan. Ik stond aan de weg te wachten op de bus. Na een uur kwam die eindelijk aanrijden, maar besloot maar door te rijden. Stond ik daar in de middle of nowhere. Fijn....Heb het kantoor van de busmaatschappij gebeld en kwam er aardig goed vanaf. Ik werd die dag door een shuttle bus opgehaald en naar Franz Josef gebracht en ze betaalden die dag mijn overnachting. Altijd goed als het geld eruit vliegt!!
Vrijdagavond kwam ik hier aan en ben 's avonds met de meiden uit mijn kamer naar de kroeg gegaan. Die avond besloot ik met een Oostenrijks meisje naar de gletsjer te gaan en hebben daar wat wandelingen gemaakt (ja, Nieuw Zeeland is nogal een wandel land..).

Zondag heb ik flink geld uitgegeven om een volle dag op de gletsjer door te brengen. We kregen allemaal schoenen en kleding (had geen dikke jas, handschoenen etc. in mijn backpack zitten). Het zag er niet zo charmant uit (vooral de schoenen niet), maar de dag was heel gaaf. Kwam ook weer een NLDse tegen, Foske, waar ik de hele dag mee ben opgetrokken.
We vertrokken vroeg naar de gletsjer en hebben ong. 6 uur op de gletsjer gelopen. Erg apart om opeens weer in de kou te zijn. We hadden wel geluk met het weer, want de hemel was strak blauw.
De gids heeft erg gave dingen laten zien, zoals blauw ijsgrotten. Af en toe werd het wel een beetje te koud, want dan moest hij voor ons een doorgang hakken door het ijs. Het leek nogal vaak dat hij nogal fan was van het ijshakken, wij zagen niet altijd het nut ervan in ;-).
Na de lange dag op het ijs ben ik met Foske en een Zwitsers meisje pizza gaan eten en hebben een biertje gedronken. Hadden we wel verdiend na 8 uur wandelen :-)

Vandaag ben ik nog een dagje in Franz Josef. Het weer is een beetje omgeslagen (lees: het is bewolkt en het regent :-(). Morgen ga ik naar Wanaka waar ik Merel weer even zie. Hier blijf ik 4 nachten en dan ga ik naar Queenstown. Daar heb ik weer met Foske afgesproken.
Het gaat dus helemaal goed hier. Ontmoet echt veel leuke mensen en dat is ook waarom ik even alleen wilde reizen. Hoe is het bij jullie in NL? Ik probeer wel steeds alle mailtjes te beantwoorden, maar helaas gaat dat niet elke keer, sorry....Ik ben jullie zeker niet vergeten en vind alle reacties echt super!

Liefsxx

  • 12 Maart 2007 - 01:10

    Jen:

    Hey Chick!Leuk dat je zoveel mensen ontmoet..ik hoop dat het eten wat zij hadden gemaakt ook een beetje lekker was haha
    Je moet in Wanaka trouwens naar de bios gaan, is heel klein met allemaal banken etc en je kan lekker een wijntje drinken binnen ook :)
    We mailen!
    x Jen

  • 12 Maart 2007 - 02:06

    Paps:

    Hartstikke leuk daar met dat Blue Ice en die zeehonden. Stoer dat ijs hakken en vooral de kleding. Geniet ervan. Goede reis verder gewenst vanuit Shanghai, XXX Paps

  • 12 Maart 2007 - 07:39

    Kim:

    auto!

  • 12 Maart 2007 - 09:13

    Anbeek:

    HEEE!!! Klinkt weer super!! En dat ijs... dat lijkt mij ook heel raar!
    Veel plezier weer verder!!
    Kus!!

  • 12 Maart 2007 - 10:03

    Mamsie:

    Wat een belevenissen weer!!! Super die foto's van het ijs. En wat ontmoet je aardige mensen die het eten delen met jou. Geniet ze. Liefs mams

  • 12 Maart 2007 - 11:46

    Susan:

    Wat een gave foto's! Echt een super landschap. Je doet echt gave dingen; ben jaloers.... ;-)

  • 12 Maart 2007 - 12:30

    Marjan:

    Wat een activiteit daar allemaal. Die foto van de ijsgrot is wel erg gaaf en indrukwekkend! Liefs.

  • 12 Maart 2007 - 15:44

    Annet:

    wow! supervet dat ijs! het is hier eindelijk eens lekker weer...voor een dag...dus geniet er maar van!

  • 12 Maart 2007 - 20:31

    Jaap:

    Hoi Liset! Waauw, dat heb ik in m'n jonge jaren allemaal gemist! Wat een prachtige reis maak je. Ik steek er veel van op, want als ik ben gestopt met werken, ga ik zeker ook eens die kant op. Ik geniet van je verhalen. Groetje, Jaap

  • 12 Maart 2007 - 21:19

    Andy:

    Tjonge, dat je nog tijd hebt om deze site up-to-date te houden. Waanzinnig, wat jij allemaal meemaakt is elke keer weer een verrassing. CU

  • 13 Maart 2007 - 17:32

    Marjolein:

    Lieve Lis,

    Wat grappig om jou tussen ijs te zien ipv in de zon! Echt super allemaal weer! Denk ook aan jou! Hier alles goed. Nog 17 dagen ik vlieg naar ZA!

    Liefs,
    Marjolein

  • 13 Maart 2007 - 17:49

    Trudy:

    Wat een gave foto's weer.Ik vond je die kleren juist erg charmant staan.Haha.We zien er wel doorheen.Maak je niet druk.Sorry dat ik niet wist dat jij het was die mij smste.Je naam stond er niet bij.Maar ons petekind vergeten we niet hoor.Veel reisplezier verder.Liefs

  • 13 Maart 2007 - 18:11

    Babs:

    Hey meis, jij maakt ook weer van alles mee hè?! Super dat dit allemaal kan en je zoveel leuke contacten legt!! Geniet er maar goed van!! Spreek je hopelijk snel...dikke kus..

  • 13 Maart 2007 - 19:42

    Roberto:

    Hi Liset!! Wat een super mooie foto's!! Echt zo leuk om te zien. Goed om te lezen dat je zoveel nieuwe mensen ontmoet!! Tijdens mijn reis vond ik dat toch ook wel 1 van de leukste dingen. Je leert op die manier ook zoveel van andere culturen!! Veel plezier nog.... kus kus

  • 17 Maart 2007 - 17:26

    Tante Diny Ugchelen:

    Sinds kort kan ik jouw volgen op internet maar sta er versteld van je onderneming wat goed.Ik blijf je volgen.Ik wens je nog veel plezier doei.

  • 22 Maart 2007 - 12:02

    Ellis:

    Lieve Lis, wat een verhalen weer!!Je neemt het er zo te horen en te zien goed van!!Veel plezier verder,dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Franz Josef

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 November 2007

End of my trip: vakantie met Suus, Dre & Kim

26 Oktober 2007

Koh Phi Phi

17 Oktober 2007

Theeplantages, tropisch eiland & drukke stad

05 Oktober 2007

I'm back in Asia

24 September 2007

Roadtrip met mijn ouders!
Liset

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 25185

Voorgaande reizen:

29 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: