Wandelen, klimmen & klauteren - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu Wandelen, klimmen & klauteren - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu

Wandelen, klimmen & klauteren

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

05 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Nelson

Hello allemaal!

Alles goed in NL? Ik hoorde dat het veel aan het regenen is? Hier is het weer tot nu toe goed geweest, mazzel dus. Maar zal er niet teveel over doorzagen ;-).

Na de sky dive heb ik niet meer geschreven, dus zal jullie weer even updaten. De dag na de sky dive zijn we naar het meer gegaan, lekker liggen bakken en daar kwam ik op het idee om samen met Linda, Merel en Jeroen (degene die we ook in Paihia en Auckland tegen waren gekomen) om de Tongariro crossing te gaan lopen. Dat is een wandeling van 18,5km over vulkanen. Vandaar dus de titel klimmen en klauteren...De volgende dag gingen we er met hun huurauto heen en begon de klim. Ik was niet echt goed voorbereid op wat er komen ging en moet zeggen dat het af en toe erg zwaar was. Vooral het klimmen over losliggende stenen en over rotsen etc. Maar toen we eenmaal boven stonden was het uitzicht echt geweldig! Je ziet opgedroogd lava, hele mooie meren etc. De afdaling ging ook niet echt makkelijk, allemaal losliggend zand. Ik ben gelukkig heel gebleven, maar Merel heeft er een mooie en erg grote blauwe plek aan overgehouden. We liepen in totaal met z'n 7-en, nog met Nicolien en een Duitste en Zwitserse. Het was dus ook nog eens gezellig.
Na de zeven uur wandelen zijn we weer in de auto terug naar het hostel gereden. In de auto hebben we ff een tukkie gedaan en ons daana getrakteerd op een burger. 's Avonds zijn we gaan 'stappen'. We belanden weer in een karaoke-bar (dacht ik dat ik er na Thailand wel vanaf zou zijn :-), niet dus). Was best grappig, maar heb het niet laat gemaakt.
Volgende ochtend natuurlijk lekker spierpijn. En Juud en ik werden weer door de bus opgehaald op weg naar River Valley. Dit lag echt in de middle of nowhere, maar was echt mooi. Hier kwamen we Merel en Jeroen weer tegen, dus gezellig met hun gegeten en met de hele groep uit de bus. We hebben Juud haar verjaardag daar ook nog gevierd, er was alleen weinig te doen daar helaas.
De middag erop reden we richting Wellington. Wij zijn alleen iets eerder van de bus gegaan en 2 nachtjes in Paraparaumu geslapen in een knus hostel. We werden door de bus afgezet op de main road. Was maar 5 minuutjes lopen zei de buschauffeur....Niet dus; na 10 minuten zijn we het maar gaan vagen en het was nog minstens 20 min. lopen. Fijn met al die spullen. Mijn backpack zit echt precies helemaal vol, dus die weegt ook geen 10 kilo ;-). Toen zijn we maar gaan liften en al snel hadden we een lift naar ons hostel.
Hier hebben we weinig gedaan, lekker tv gekeken, naar de markt en strand geweest en weer in de zon liggen bakken uiteraard. Ook hebben we allebei onze reis verder gepland.

Zondag zijn we naar Wellington gegaan met de trein. Wellington is echt een leuke stad, veel leuker dan Auckland. We zijn zelfs naar een museum geweest!! We vonden vooral de kinderafdeling het leukste (hoe kan het ook anders). En natuurlijk kwamen we hier Merel ook weer tegen...
In River Valley hebben we plannen gemaakt om met z'n drietjes (Juud, Merel en ik) de Abel Tasman route te gaan lopen. Ja, weer lopen ;-). Drie dagen lopen en onderweg 2 nachten in in hutten slapen (in de middle of nowhere, met geen licht etc.).
Na Wellington zijn we met de ferry naar Picton gevaren. Was echt een mooie trip, ik val alleen nogal vaak in slaap in voertuigen die rijden of varen ;-), dus heb niet alles kunnen zien!! In Picton werden we weer opgehaald door de bus en naar Nelson gereden. Onderweg gingen we nog wijn proeven, ook niet verkeerd uiteraard!!!
Eenmaal in Nelson hebben we boodschappen gedaan voor het Abel Tasman avontuur. Dat werden dus vooral etenswaren in blik, jammie...Een aantal blikjes tonijn, aardappelsalade in blik (niet te eten, maar het vult), pannenkoekjes en muesli repen. Erg vullend dus, maar niet echt superlekker.
De dag voor de wandeltocht zijn we in Marahau blijven slapen, dit was een hostel aan het begin van de Abel Tasman route.

Donderdagochtend zijn we gaan lopen om ong. 08.00u. Bepakt met rugtas met eten en schone kleren, slaapzak en fleecetrui achterop de tas gebonden. Na de Tongariro crossing was deze wandeling echt een peulenschil. Was wel 7 uur lopen, maar redelijk vlak. Tussendoor moesten we af en toe wachten dat totdat het water terugtrok. Dus het leek af en toe een beetje op wadlopen ;-) (En nee, fam de Bruyn ben dit keer niet in de modder gevallen).
Het was wel echt een supermooie wandeling. Echt mooie strandjes zoals je ze alleen op plaatjes ziet. En aparte vogels etc. Ook waren er veel zandvliegjes die ons lek hebben geprikt. 's Avonds in de hutten hebben we vooral gekaart, ook met andere wandelaars. En hebben we jaloers zitten kijken naar al het lekker wat iedereen aan het koken was, zij hadden wel gasbranders mee en potten en pannen...Heel slim!!
De wandeling vrijdag duurde maar ong. 4uur. Het was alleen snikheet en moesten in het begin klimmen, dus dat was lekker zweten. De volgende hut was iets kleiner, maar wel echt gaaf. Want toen we aankwamen was de zee niet te zien en een paar uur later was de zee nog maar een aantal meter van de hut vandaan. Echt apart hoe dat zo snel kan komen en gaan.
Zaterdag moesten we tot 15.00u wachten totdat we weer konden gaan lopen (weer wachten totdat het water weg was). En na 2uurtjes lopen werden we opgehaald door de watertaxi om weer terug te gaan naar het hostel in Marahau. Onderweg hebben we nog zeehonden gezien. Was dus echt een geslaagde trip en wat was het fijn om weer een normale douche te hebben. De douche bij de hutten stond gewoon midden in het bos en was ijskoud.

Natuurlijk hebben we meteen fish & chips gegeten. Dat was ook genieten!! Gisteren zijn we allemaal onze eigen weg gegaan. Ik zit nu tot woensdag in Nelson en ga dan de westkust verder naar beneden. Ik wilde nog even 4 weken 'alleen' reizen hier in NZ. Na NZ ga ik (voor de mensen die het nog niet wisten) met Allard verder reizen in Australië!!

Gisteravond in het hostel mocht ik weer even 'juffrouwtje' spelen. Er was een Thais meisje en 2 Japanse meiden die graag Engels wilden leren. En nadat ik had verteld over Thailand en dat ik daar les heb gegeven waren ze niet te stoppen. Was wel grappig. Denk dat ik vanavond weer even mag gaan helpen.

Nou, dit verhaal is wel weer lang genoeg geworden. De foto's probeer ik voor woensdag nog te plaatsen, kan op deze computer geen foto's uploaden helaas....

Liefsxx Liset

  • 04 Maart 2007 - 22:19

    Mamsie:

    Hoi Liset, wat zal jij een zere voeten hebben, na al dat wandelen. Een lang en gezellig verhaal heb je er weer van gemaakt. Liefs en kus Paps en Mams

  • 04 Maart 2007 - 23:21

    Caroline:

    Leuk! Ik heb dit weekend ook een (korte) hike gedaan en ik ben er nu al fan van. Het land is nog zoveel mooier als je het zelf ontdekt op je wandelschoenen! Bedankt voor de tips, ik ga ze zeker volgen en ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal over waar wel en waar niet heen te gaan. Veel plezier!
    Kus Caro

  • 05 Maart 2007 - 08:04

    Marjolein:

    Lieve Lis!!
    Wat leuk allemaal! Toppie dat Allard nu echt al snel komt!

    Ik ga je deze week proberen te bellen!

    Liefs,
    Marjolein

  • 05 Maart 2007 - 15:35

    Annet:

    jeetje liz, wat een verhalen weer! vette wandelingen, lijkt me heerlijk daar! geniet ervan, nog vier weekjes alleen en dan... dikke kus!

  • 05 Maart 2007 - 18:18

    Babs:

    Hey chica, je bent dus goed aan de wandel geslagen!! Super dat jullie zoveel moois hebben gezien..ben benieuwd naar de pictures!!
    Nu nog even alleen genieten van je trip en straks gezellig met Ali op pad!! Enjoy...kus

  • 05 Maart 2007 - 22:42

    Jen:

    Wat goed dat je zo sportief bezig bent!Wat is je haar blond geworden ook :) lekker dat zonnetje!
    We mailen, kus xx

  • 06 Maart 2007 - 07:53

    Susan:

    He sis, wat zie je er goed uit! Echt toppie!
    En die wandeling klinkt wel heftig; echt een "sporty spice" actie. Veel plezier met het "alleen" reizen (succes met engelse les);-)

  • 07 Maart 2007 - 12:23

    Marjolein:

    Nog even een berichtje! Het was super om je gisteren te spreken!!!

    Geniet van je reis langs de westkust!

    Liefs,
    Marjolein

  • 09 Maart 2007 - 17:12

    Marloes:

    Ha Liset!!
    Leuk om die verhalen te lzen...kwam je link via hyves tegen... Maarre, ik krijg spontaan heimwee naar NZ...wat gaaaaaaaaf al die verhalen!!
    Mocht je nog in Fox Glacier zijn en een glacier walk doen...moet je eens vragen naar Andy Tindall! Dat is mijn ex-vriendje en die is toen na ons bezoek zelfs 4 maanden in Rhenen geweest... Helaas werd het toen niet meer iets...
    Maar goed, ik hou deze site in de gaten want je verhalen zijn echt geweldig leuk om te lezen!!!
    Heel veel plezier!!!! Liefs Marloes

  • 09 Maart 2007 - 17:14

    Marloes:

    Ow ja, misschien krijg je wel korting als je Andy spreekt en zegt dat je mij kent hahaha...weliswaar van tennis toen we 10 jaar waren ofzo hahaha... Hij werkt bij Fox Glacier guiding ofzo...
    Doedoeiiiii

  • 10 Maart 2007 - 00:50

    Gerben:

    Heeej lieve lieve Liset,

    Hoe gaat het met je? Met mij helemaal goed hier op het zonnige curacao...Zat vanavond met een vriendinnetje hier op je site te kijken want ik wil ook naar thailand :D...Ik ga als ik geslaagd ben over een jaar rondtrekken ook in thailand ben helemaal verkocht na je verhalen haha :D Bij het duiken in ko tao heb je bij dezelfde duikschool gezeten als het vriendinnetje hier. Ze herkende het aan het logo op je wetsuit :) Vet leuk...Hahah allardje komt bijna heh word helemaal genieten, dat weet ik zeker...Heb zin om weer met je te bbqen ;)...

    Tot snel lieverd,

    Kusje gerben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 November 2007

End of my trip: vakantie met Suus, Dre & Kim

26 Oktober 2007

Koh Phi Phi

17 Oktober 2007

Theeplantages, tropisch eiland & drukke stad

05 Oktober 2007

I'm back in Asia

24 September 2007

Roadtrip met mijn ouders!
Liset

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 25191

Voorgaande reizen:

29 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: