Whaaaaahhh, sky diven is gaaf!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu Whaaaaahhh, sky diven is gaaf!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu

Whaaaaahhh, sky diven is gaaf!!

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

20 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hiya!!

Ik heb het gedaan, ben gisteren uit een vliegtuig gesprongen :-). Uiteraard met iemand aan me hangen die een parachute opende na 45 sec. (klein detail). Maar het was zoooo gaaf, het geeft echt een kick. Ik moest wel 3 uur wachten voordat ik eindelijk mocht gaan, maar het was het wachten meer dan waard.

Ik moest als eerste uit het vliegtuig springen, misschien maar goed ook, want de anderen na mij werden nogal zenuwachtig van mijn gezichtsuitdrukking toen ik eruit sprong :-). Maar het was echt totaal niet eng. De eerste seconden voelt het net zoals in een achtbaan, maar later is het alleen maar gaaf en genieten. En als de parachute geopend wordt is het alleen maar chillen en een beetje rondkijken. En de landing is ook heel makkelijk. Echt een aanrader voor iedereen om dit te doen!!!!
Ik dacht alleen op 3000 feet: 'Oh we zijn er bijna.' Maar toen hadden we nog 9000 feet te gaan..(slik)....Met de vrije val gingen we ook dwars door de wolken, echt apart.

Voor de rest zat ik heel de dag nog met mijn hoofd in de wolken ;-). We zijn uit eten gegaan en hebben wat gedronken. Taupo is wat groter dan Rotorua waar we het weekend hebben doorgebracht. Daar was niet heel veel te doen en het stonk er enorm naar zwavel (rotte eieren). We hebben daar eigenlijk niks gedaan, beetje in de zon gelegen en veel koffie gedronken.
Eergisteren zijn we naar Waitomo gegaan, een plaatsje waar helemaal niks te doen is. Maar we hebben onderweg wel een kiwi (vogel) gezien. Dit beest ziet eruit als een kip, maar dan pluizig en met een lange kromme snavel. Ze zijn alleen nog heel zeldzaam, we hebben hem dan ook in een beschermd gebied gezien. Voor de rest hebben we in Waitomo een wandeling gemaakt met een Engels meisje.

Gisterochtend was wel heel grappig. We gingen naar een angora boerderij. De angora is een konijnsoort en die scheren (ja, schrik niet) ze om er kleren e.d. van te maken. Die beesten zijn echt mega als ze hun vacht nog hebben. Het scheren zag er alleen een beetje zielig uit, alle 4 z'n pootjes werden vastgebonden. En toen zijn vacht eraf was, was het weer een redelijk normaal konijntje. Was echt lache (zie foto's).

Vandaag schijnt het zonnetje weer lekker. We gaan een beetje shoppen en dan zonnen. We zijn ook weer 3 NLDers tegen het lijf gelopen en die blijven ook nog 2 nachten hier, dus dat is wel gezellig. Donderdag gaan we naar River Valley, meer richting het zuiden.

We vermaken ons hier dus super! Echt 'no worries' zoals ze het hier zeggen. Hopelijk is bij jullie ook alles goed? Maar aan iedereen zijn berichten te lezen gaat het allemaal top!

Tot de volgende keer maar weer,

Liefs Liset

  • 19 Februari 2007 - 22:48

    Caroline:

    Waah, wat gaaf! Beter nog dan een bungy jump? Of komt die er ook nog aan? Ik wil ook, ik wil ook, ik wil ook! Leuk om al je verhalen te lezen, weet ik ook wat ik niet mag missen als ik even bevrijd ben uit dit stinkhol hier! Veel plezier verder en ik blijf je volgen hoor!
    Kus Caroline

  • 20 Februari 2007 - 00:00

    Allard:

    zooo.. vet dat je dat gedaan heb. dat geeft zeker wel een dikke kick. en je hebt er een mooie bril voor op gedaan, staat je goed haha;)
    dikke zoen allard

  • 20 Februari 2007 - 08:00

    Susan:

    Wauw! Wat heftig! Echt onwijs gaaf wat je hebt gedaan. Een goed verjaardagskado! ;-)

  • 20 Februari 2007 - 11:03

    Marjolein:

    Lieve Lis!!
    Wat gaaf!!! Kan me voorstellen dat het een enorme kick geeft! Super dat alles zo goed gaat!

    Ik mail je!

    Liefs,
    Marjolein

  • 20 Februari 2007 - 12:50

    Kees S.:

    Jij maakt toch wat mee op jouw wereldreis. Goed dat je als eerste bent gestart.
    Ik krijg al buikpijn als ik er aan denk. Carla wil wel graag met je mee de volgende keer!

  • 20 Februari 2007 - 18:15

    Babs:

    Super vette actie van je!! Begin nu toch wel echt héél jaloers te worden op jouw tripje!! Enjoy it girl!! Mail je snel..dikke kus

  • 20 Februari 2007 - 18:43

    Mamsie:

    Jeetje wat eng om zo uit een vliegtuig te springen!! Geweldig dat je dit durft, maar ben blij dat je weer met beide benen op de grond staat! Knuffel van paps en mams

  • 21 Februari 2007 - 07:39

    Marjan:

    Gaaf man! Alles voor de sprong lijkt me vreselijk, maar de sprong zelf is (denk ik) één grote adrenaline-kick! Stoer hoor!
    Liefs, Marjan

  • 21 Februari 2007 - 07:44

    Andre:

    Kinky om ff een skydive te doen. Zag bij de instructeur al zijn haar er was afgewaaid.

  • 21 Februari 2007 - 08:53

    Linda:

    Klinkt natuurlijk weer geweldig!!!! Geniet ervan!!!

  • 22 Februari 2007 - 13:58

    Janny :

    hartstikke leuk dat je gespongen heb. ziet erg goed uit.. groetjes janny

  • 22 Februari 2007 - 22:05

    Roberto:

    Ok... je bent stoer!! ;) kusjes

  • 23 Februari 2007 - 16:40

    Robbie:

    Hey,

    ik heb de 3333e pageview op deze site....dat geeft al aan dat je verhalen veel gelezen worden. Leuk verhaal weer...cool dat je gesky-dived hebt en wel zielig voor dat konijn hoor ;)

    Groet,
    Robbie

  • 24 Februari 2007 - 12:17

    Andy:

    Yahoo, eindelijk iemand in de fam om de kick van het sky-diven te delen. gaan we samen als je terug bent!!! cheers

  • 27 Februari 2007 - 12:54

    Alyssa:

    Hey Liset, had al een tijdje niet gekeken, maar ik zie dat je het nog steeds prima naar je zin hebt! Wel dapper hoor dat je gesprongen bent, brrr.. Geniet nog lekker van je reis, hier regent het vooral! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 November 2007

End of my trip: vakantie met Suus, Dre & Kim

26 Oktober 2007

Koh Phi Phi

17 Oktober 2007

Theeplantages, tropisch eiland & drukke stad

05 Oktober 2007

I'm back in Asia

24 September 2007

Roadtrip met mijn ouders!
Liset

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 25191

Voorgaande reizen:

29 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: