Bay of Islands - Auckland - Mercury Bay - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu Bay of Islands - Auckland - Mercury Bay - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu

Bay of Islands - Auckland - Mercury Bay

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

15 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Whitianga

Hello,

Allereerst bedankt voor alle mailtjes, reacties op mijn site, smsjes, belletjes, kaartjes, cadeautjes etc. voor mijn verjaardag. Echt heel erg gaaf.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik het geschreven, laat we beginnen bij vorige week woensdag. Woensdagavond ben ik samen met Malyn (Noors meisje) gaan stappen. Het was erg leuk en de biertjes smaakten goed. Het was uiteindelijk half 4 voordat we in bed lagen. De volgende dag werd ik door de housekeeping wakker gemaakt, altijd fijn....Donderdag hebben we niet veel gedaan: ik had een kater en Judith was ziek.
Vrijdagochtend zijn we heel vroeg vetrokken naar Paihia (Bay of Islands). Hier sliepen we in een heel leuk hostel waar we ook leuke mensen hebben ontmoet. Vrijdagavond moest er natuurlijk gestapt worden, was natuurlijk om 0.00u jarig. In de kroeg ontmoeten we weer veel mensen en het was weer erg gezellig. Om 0.00u stond mijn naam op alle tv-schermen in de kroeg :-) en om half 2 lagen Juud en ik al in bed (iets teveel wijntjes op natuurlijk ;-)).

Zaterdagochtend kregen we eerst te maken met een erge kater...'s Middags hadden we een boottripje gepland. We zouden met dolfijnen gaan zwemmen. Om 13u stonden we klaar (weer hersteld van de kater) en we hebben 3 uur gezocht naar dolfijnen. Toen we ze uiteindelijk hadden gevonden konden we helaas niet met ze zwemmen, want ze hadden jongen en de zee was te wild. Jaja, het zal allemaal wel. Maar het was in ieder geval wel erg gaaf om de dolfijnen te zien en de boottocht was ook erg mooi (had dit keer gelukkig medicijnen tegen zeeziekte genomen :-)).

Die avond zijn we erg vroeg naar bed gegaan. De volgende ochtend stonden we op met heel erg slecht weer. Ze schijnen een hele slechte zomer te hebben hier. Dus dat werd een dagje vervelen voor ons, totdat Will (Ierse jongen) ons vroeg om samen met Susan (Duits raar meisje) rond te gaan rijden. Dit hebben we uiteraard niet afgeslagen en we hebben 6 uur gereden en de mooiste strandjes e.d. gezien. Nieuw Zeeland is echt heel mooi en erg groen.
Zaterdagavond waren we van plan om niks te doen. Maar na een paar wijntjes zijn we met z'n allen (de Ier, nog een paar Engelsen en nog 3 NLDers die we in Auckland ook al hadden ontmoet) Jenga gaan spelen. Jaja, hoog niveau...Maargoed, hierna zijn we nog gaan stappen en maandag zijn we naar Russell gegaan, een plaatsje waar je alleen met de boot heen kon gaan. Hier hebben we geluncht en even op het strand gelegen. Het was alleen een beetje te koud....

Dinsdag hebben we filmpjes gekeken en toen zijn we weer vetrokken naar Auckland. 's Avonds hebben we nog wat drankjes gedaan met Caroline en gisterochtend zijn we vertrokken naar Whitianga (Mercury Bay). Hier is het gelukkig wel heel erg lekker weer.
In de bus hierheen was het meteen gezellig. Ik kwam jongens tegen waar ik in Thailand een keer mee ben wezen stappen. Erg apart om hun hier weer tegen te komen.
's Middags hebben we 30 minuten gelopen naar een heel gaaf strand, echt heel mooi daar. Dus hebben we even gezond en uiteraard gezwommen in de zee.
's Avonds gingen we bbqen bij onze buschauffeur. Ze wilde de hele bus laten zien waar ze woonde. Het was ook echt heel mooi, ze hebben 250 hectare grond en ze woont in een verbouwde bus....Ja, apart, maar wel leuk en het was erg gezellig. Zeker toen een jongen zijn gitaar tevoorschijn haalde en bij het vuur liedjes ging spelen.

Vandaag zijn Juud en ik naar een strandje gegaan. De zon is hier alleen zo fel (en geen ozonlaag) dat we na 3 uurtjes weer terug zijn gegaan. Morgen gaan we naar hier weer weg, we gaan dan naar Rotorua. Hier blijven we weer 2 dgn en dan gaan we weer verder naar het zuiden.

Hopelijk is in NL ook alles goed?? Ik heb helaas geen tijd om alle mailtjes te beantwoorden...sorry...Denk wel aan jullie hoor!!!

Liefsxx Liset

  • 15 Februari 2007 - 09:16

    Annelies:

    gaaf al die situaties die jullie mee maken.ik zou willen dat ik een drankje mee kon drinken op een van die gave strandjes.
    Maar ik drink er een op jullie hier in mijn badkuip.
    groetjes uit Twello

  • 15 Februari 2007 - 10:16

    Mamsie:

    Je komt de dag wel door zo! Geweldig wat je allemaal ziet en fijn dat je de verjaardag in gezelschap hebt kunnen vieren. Wij hebben hier ook op je verjaardag geproost. Pas op de zon, maar ook op teveel .....?? Dikke knuffel, paps en mams

  • 15 Februari 2007 - 11:07

    Marjan:

    Hé dat ziet er mooi en gezellig uit! Geen wonder dat NZ zo groen is met al die regen....
    Ik lees wel erg vaak: wijntje, biertje, te veel, brak! Volgens mij vermaak je je wel!
    Liefs, Marjan

  • 15 Februari 2007 - 11:48

    Susan:

    Dat ziet er allemaal goed uit! Veel feesten, mensen ontmoeten, reizen en luieren. Heerlijk! En wij maar werken hier....
    Dus blijf genieten (maar dat komt volgens mij wel goed).
    XS

  • 15 Februari 2007 - 16:27

    Andy:

    Waanzinnig wat jij daar allemaal uitspookt. lijkt me heerlijk!! genietze Mzzl

  • 15 Februari 2007 - 16:46

    Babs:

    Wat klinkt het weer zalig daar. Heerlijk strand, bier en zonnetje; klinkt als de ideale combinatie!! Zou zeggen...ga zo door met genieten meid!! Groetjes aan Juud...dikke kus

  • 15 Februari 2007 - 19:48

    Marjolein:

    Oh, wat ziet het er allemaal heerlijk uit!!

    Was vandaag op Schiphol om Chris weg te brengen, kreeg zoveel zin om ook weg te gaan.

    Geniet meis, ik mail je!

    Liefs,
    Marjolein

  • 16 Februari 2007 - 14:14

    Trudy:

    jij hebt wel een goede verjaardag gehad als ik dit zo lees.volgens mij gaan jullie alleen maar op stap.jammer van die dolfijnen misschien krijg je nog een kans om met ze te zwemmen.je hebt echt de tijd van je leven.dikke kus

  • 16 Februari 2007 - 15:54

    Noortje:

    Hey!! wat een leuk berichtje weer! super toevallig dat je Elliot en Craig tegen bent gekomen! mis je wel hoor hier in azie! maar het heb het wel heel erg naar mijn zin! Heel veel plezier! x Noor

  • 19 Februari 2007 - 21:13

    Roberto:

    Hey Liset!! Ik had me voorgenomen om niet meer jaloers te zijn als ik je verhalen zou lezen maar helaas.... het is me weer niet gelukt. ;) Weer een super leuk verhaal...Kon ik maar voor 1 dagje met je ruilen :D Naja ik gun het jou natuurlijk ook!! Have fun! kus Roberto

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whitianga

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 November 2007

End of my trip: vakantie met Suus, Dre & Kim

26 Oktober 2007

Koh Phi Phi

17 Oktober 2007

Theeplantages, tropisch eiland & drukke stad

05 Oktober 2007

I'm back in Asia

24 September 2007

Roadtrip met mijn ouders!
Liset

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 25185

Voorgaande reizen:

29 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: