New Zealand here I am!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu New Zealand here I am!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Liset Leerkes - WaarBenJij.nu

New Zealand here I am!!

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

07 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hey!

Maandag ben ik aangekomen in Auckland, de grootste stad van Nieuw Zeeland. De laatste avond in Bangkok heb ik met Ayla en Ian (een Canadees) mijn laatste Thaise geld uitgegeven aan goedkope cocktails. Zondag heb ik om 12u een busje gepakt naar het vliegveld. Alles liep op rolletjes totdat we opeens een knal hoorden en de motor begon te roken. Fijn....na 2x proberen heb ik met een Canadees stel een taxi aangehouden op de snelweg om zeker op tijd te zijn. Daarna ging alles weer zoals het moest gaan gelukkig! Het was wel een grappig afscheid van Thailand achteraf.

Ik vloog eerst naar Sydney, daar moest ik 3,5uur wachten en toen door naar Auckland. In het vliegtuig ontmoette ik Glenn, een Nieuw Zeelander. Eenmaal in de aankomsthal stond zijn moeder (erg schattig oud vrouwtje) hem op te wachten en ze vroegen of ze me een lift naar het hostel konden geven. Daar kon ik natuurlijk geen 'nee' op zeggen. Dus wij alle spullen in de auto gepropt en heb meteen de eerste tour door Auckland gekregen. Ook kreeg ik allemaal behulpzame adviezen (hou je tas bij je, niet zomaar alleen op straat lopen etc, dat wist ik natuurlijk nog niet:-)). We zijn eerst naar hun huis gereden en toen heeft Glenn me afgezet bij het hostel. Ook kreeg ik hun nummer voor als er iets mis was ofzo. Dit geeft wel aan dat de Nieuw-Zeelanders erg behulpzaam zijn. Ben die avond op tijd naar bed gegaan, het is weer 6 uur later dan Bangkok en dus 12 uur i.v.m. NL.

De volgende dag heb ik eerst de stad een beetje rondgelopen. Het is erg westers, vind het een beetje op Washington lijken, en vergeleken met Thailand totaal ANDERS! En vooral ook veel duurder....
's Middags had ik met Caroline de Wit afgesproken, zij zat op dezelfde middelbare school en ook op tennis. Ze woont nu in Auckland (sinds donderdag) voor de komende drie jaar om hier onderzoek te doen. Met haar ben ik door Victoria Park en het grote park Auckland domain gelopen. En we hebben nog wat buurten bekeken en natuurlijk heerlijk koffie gedronken bij Starbucks en uit eten geweest. Was erg gezellig en leuk om haar weer te zien.
Gisteravond heb ik in het hostel (echt massaal hier) met een meisje uit Noorwegen in de chill out room gezeten. Erg gezellig en meteen weer een slaapplek in Noorwegen erbij haha. Altijd handig internationale contacten ;-).

Vanochtend is Judith aangekomen. We hebben uiteraard weer koffie gedronken bij de Starbucks :-) en een beetje rondgelopen. En net hebben we een soort busreis geboekt die door heel NZ gaat. Je kunt op- en afstappen waar je wilt en er zitten wat excursies bij (zoals zandboarden). Zo gaan we koken (kostenbesparing ;-)) in de keuken van het hostel en daarna ga ik nog ff naar de kroeg met het meisje uit Noorwegen en Juud moet bijslapen! Morgen dus laatste dagje Auckland en dan op naar het noorden om daar zaterdag mijn verjaardag te vieren op het strand.

Heb trouwens ook weer een nieuw nummer: 0064 210 246 95 94. Alle smsjes en belletjes zijn dus weer welkom ;-).

Laat snel weer wat van me horen.

Liefs,

Liset

  • 07 Februari 2007 - 06:02

    Caroline:

    Haha, leuk! Jij krijgt ook een eervolle vermelding op mijn site hoor! (voor de mensen die mij ook kennen maar nog niet wisten dat ik in NZ was www.carolinedewit.waarbenjij.nu)Gelijk even reclame voor mezelf gemaakt.
    Veel plezier op de Kiwi-experience, maar ik zie je morgen nog wel even.
    x

  • 07 Februari 2007 - 08:32

    Marjolein:

    Lieve Lis,
    Wat top dat de reis goed is gegaan! Leuk dat je Caroline hebt gezien en dat Juud er veilig is! Geniet ervan meiden!!

    Liefs,
    Marjolein

  • 07 Februari 2007 - 10:05

    Elke:

    Heee lisetje!
    Ff niks van me laten horen, maar gelukkig gaat het nog steeds goed met je!! Wat gaaf dat je nu in NZ bent! Ben zooo jaloers! Geniet ervan meis!! Nog ff en je ziet je lieffie ook weer!
    Kusjess vanuit V'daal!

  • 07 Februari 2007 - 11:59

    Joyce:

    Hey Liset,

    Zo te horen is alles lekker onder controle. Lijkt me erg leuk om nu in een heel andere omgeving te zijn t.o.v. Thailand.
    Ga proberen niet te vergeten om je zaterdag te smsen maar wil je bij deze alvast een hele fijne verjaardag wensen!!!

    dikke kus Joyce

  • 07 Februari 2007 - 17:49

    Babs:

    Toppie dat je veilig bent aangekomen in NZ!! Ook weer super leuk natuurlijk met al die bekenden!! Veel gezelligheid toegewenst met de meiden daar en maak er een mooi feestje van zaterdag!! Dikke kus..

  • 07 Februari 2007 - 18:10

    Mamsie:

    Hoi Liset,
    Wat fijn dat je goed bent aangekomen in NZ. maar dat had ik al gehoord van je.
    Doe Caroline en Judith de hartelijke groeten en een super leuke reis gewenst door NZ. We bellen zaterdag.
    Liefs en kus pap en mam

  • 07 Februari 2007 - 22:04

    Roberto:

    Hey Liset!! Ook ik vind het fijn om te horen dat je weer veilig op je volgende bestemming bent aangekomen!! :D Geniet van het mooie NZ! kus

  • 08 Februari 2007 - 00:07

    Marjan:

    Ben erg nieuwsgierig naar je ervaringen in NZ! Veel plezier met de rondreis! Spreken elkaar snel!
    Liefs

  • 08 Februari 2007 - 06:03

    Meghan:

    Lisetje!!! Toch maar eens een berichtje in plaats van een mailtje!!! Fijn dat alles goed gaat ook daar in NZ!! Ben weer erg benieuwd naar al je verhalen!! Geniet ervan en hopelijk snel op MSN!!!

    kus

  • 08 Februari 2007 - 22:21

    Neef Gert:

    Eindelijk heeft die andere nicht van jou, Trudy, de goede link doorgegeven. Ik was erg benieuwd hoe het jou daar zou vergaan. Echt gaaf zo'n avontuur en dapper. Moet alles nog ff lezen, maar daar wil ik binnenkort de tijd voor nemen. Laat nog wat van me horen.

    Kind regards, Gert.

  • 09 Februari 2007 - 14:15

    Jen:

    Lekker hé, elke dag naar de Starbucks??Heel veel plezier op je Birthday alvast, en we smsen!
    Liefs Jen

  • 09 Februari 2007 - 18:40

    Rie:

    Hai Liset,

    Je bent een echte globetrotter, geniet er maar van!!
    Ik wens je een heel gezellige Birthday op het strand in NZ.

    Liefs Rie.

  • 10 Februari 2007 - 10:26

    Maud:

    Nog net op tijd! Gefeliciteerd tante Liset! Jammer dat ik je niet een echte knuffel kan geven. Heb je nog met de dolfijnen gezwommen?
    Dikke kus, Maud.

  • 10 Februari 2007 - 16:47

    Linda:

    Ohhh, ik wil bij jou zijn!!!!! Moet hier zo hard studeren....
    Leuke verjaardag nog gehad???
    Ga je nu een mail sturen!!!!!
    Kussie!!!!!!!!!!

  • 10 Februari 2007 - 18:34

    Bianca:

    Hallo jarige job! Vanuit Parijs wensen we (thierry en ik) je van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Ik hoop dat je een gezellige dag hebt? op het strand aan de cocktails?? Heb net al je foto's van Thailand bekeken, erg leuk om te zien en volgens mij ontmoet je heel veel mensen.Gr Bianca&Thierry

  • 10 Februari 2007 - 20:57

    Roberto:

    Hi Liset!! Ook al is het bij jou al weer 11 februari hier ben je nog steeds jarig!! Dus bij deze van harte!! kus Roberto

  • 11 Februari 2007 - 15:04

    ROPES Fam:

    Hé Lisette, hier ff reactie vanuit Veenendaal. Alles OK daar nemen wij aan. Inmiddels dus in NZ en vaarwel voor Thailand. Duikbrevet gehaald en helemaal niet zenuwachtig. Hier in NL het gebruikelijke bud-weer, maar daar zijn we aan gewend. In ieder geval denken ook wij af en toe aan jou. Grten vanuit Veenendaal van Frieda en Jan. Cheers ROPES fam!!!

  • 11 Februari 2007 - 20:59

    Annelies R:

    Hallo Liset
    Gaaf je reis door de wereld van het onbekende.
    Ik lees nu over Thailand zo direkt over New Zeeland en even tevoren over zuid America waar mijn neefje aan het rondtrekken is en een vrindin die in Suriname rondreist. Wat is internet gaaf en wat kunnen we mee genieten. Ik wens je dan ook een fijne verjaardag en heel veel reis plezier groetjes uit Twello

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 November 2007

End of my trip: vakantie met Suus, Dre & Kim

26 Oktober 2007

Koh Phi Phi

17 Oktober 2007

Theeplantages, tropisch eiland & drukke stad

05 Oktober 2007

I'm back in Asia

24 September 2007

Roadtrip met mijn ouders!
Liset

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 25186

Voorgaande reizen:

29 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: